Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ingen bild på fungerande bildskärm.


Tennie

Rekommendera Poster

Hej, jag har just flyttat min dator från ett hem till ett annat. När jag då kopplar in datorn och bildskärmen får jag ingen bild på skärmen.

Skärmen fungerar, har kollat den på en annan dator. Datorn går i gång som den brukade, så där är ström på bägge enheterna.

Lampan på datorskärmen blinkar, har för mig att den skall lysa med fast grönt sken.

 

Någon som kan ge mig tips om var jag skall börja felsöka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Kontrollera med en annan bildskärm och se om problemet är kvar.

En skärm utan signal från datorn, eller ej ansluten till datorn "brukar" visa "No Signal".

 

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En möjlig orsak kan vara att grafikkortet har lossnat lite i transporten så att det är lite glapp. Ta ur kortet och sätt tillbaks det igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kollat med två olika bildskärmar, som jag vet fungerar, men får ingen bild från min dator. Skärmarna går i gång och lyser grönt fast sken i någon sekund sedan går de över till blinkande grönt resp gult sken.

Där kommer inte upp något alls på skärmen inte ens "No Signal".

 

 

Hur kommer jag åt grafikkortet och hur bär jag mig åt för att göra rätt?

 

Jag läser dagligen forumet och har letat men kan inte hitta något svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Du har en stationär dator antar jag,

Följ anslutningskontakten för bildskärmen, på baksidan av den, insidan, hittar du det, eller kablar som leder dig till det!

Kontrollera att det sitter ordentligt i sitt läge att andra ledningar till moderkortet sitter som de ska.

OBS! Kom ihåg att dra ur nätkabeln, (el), var försiktig med tanke på statisk elektricitet!

 

Lycka till o återkom med hur det går!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag justerade grafikkortet och sedan fungerade det. Nu vet jag var jag hittar det också. Man lär sig!

 

Tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...