Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Temperaturer?

mrgump

Recommended Posts

Har lite problem med bluescreen allt som oftast och har kommit fram till att det är nåt med nvlddmkm.sys. Men om man googlar på det så finns det en miljon olika lösningar som fungerar olika för alla. Tror väl att det är något med samspelet mellan grafikkortet och moderkortet. Men nu är jag nyfiken på vad ni tror om mina temperaturer? Är dom onormalt höga eller? Bifogar även upp svar från "windows debug tool" om felet efter sista blå skärmen. Kan någon utläsa vad som är felet?

mvh Gump

Temperaturer:

Moderkort 35 °C (95 °F)

CPU 67 °C (153 °F)

CPU 1 / Kärn 1 45 °C (113 °F)

CPU 1 / Kärn 2 43 °C (109 °F)

GPU diod 64 °C (147 °F)

WDC WD2500JD-22HBB0 43 °C (109 °F)

WDC WD3200AAJS-40RYA0 51 °C (124 °F)

minidump.txt

CPU 67 känns något högt kanske.

övriga värden är väl kanske inte superbra men ändå inom ett ok intervall.

Vad GPU diod är för något vet jag inte.

Ok ska ta och damsuga datorn och se om det är mkt damm och skräp där inne. Har för mig att temperaturerna var lite lägre när allt var nyinstalerat.

Har även uppgraderat bios precis nyss och ska se om jag blir av med bluescreen felet.

Inte dammsuga inne i datorn! Det kan alstra statisk elektricitet som långsamt förstör något så att du får problem om ett antal månader.

• 2 weeks later...

Efter uppdateringen av biosen så har jag inte haft bluescreen en gång :)

Och nej jag ska bara damsuga runt fläktarnas galler inte nära några komponenter.

mvh Sören

Larry Ellison

"Beror på"

Idlar maskinen en 10 min innan du mäter eller kör du tunga matematiska beräkningar? Du hajjar....

Cpu på 67 vid idle låter galet, borde vara 20 grader svalare - torka bort gamla kylpastan och applicera ny, gärna med en bättre/nyare kylare också...

Har lite problem med bluescreen allt som oftast och har kommit fram till att det är nåt med nvlddmkm.sys. Men om man googlar på det så finns det en miljon olika lösningar som fungerar olika för alla. Tror väl att det är något med samspelet mellan grafikkortet och moderkortet. Men nu är jag nyfiken på vad ni tror om mina temperaturer? Är dom onormalt höga eller? Bifogar även upp svar från "windows debug tool" om felet efter sista blå skärmen. Kan någon utläsa vad som är felet?

mvh Gump

Temperaturer:

Moderkort 35 °C (95 °F)

CPU 67 °C (153 °F)

CPU 1 / Kärn 1 45 °C (113 °F)

CPU 1 / Kärn 2 43 °C (109 °F)

GPU diod 64 °C (147 °F)

WDC WD3200AAJS-40RYA0 51 °C (124 °F)

Efter uppdateringen av biosen så har jag inte haft bluescreen en gång :)

Det är ju roligt! :)

Och nej jag ska bara damsuga runt fläktarnas galler inte nära några komponenter.

Köp en burk med tryckluft, en sådan ser ut så här http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=429485 och finns i de flesta datorbutiker och i en del andra butiker. Med den kan du blåsa rent i kylflänsarna och fläktarna på processorn och grafikkortet. När du blåser på fläktar så se till att samtidigt hålla dem stilla.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...