Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Word 2003


Lindacharlotta

Rekommendera Poster

Lindacharlotta

Hej,

 

Jag söker en funktion som jag inte vet om den finns i word 2003...

Jag har ett worddokument och när jag ändrar ett namn på ett ställe skulle jag vilja att namnet ändras samtidigt på flera andra ställen i dokumentet, Går detta att göra?

Dvs när jag ändrar från namnet Tina till Jessica så ska det inte bara ändras där utan på 10 andra ställen med... Är detta möjligt? :-)

 

Tack på förhand!

 

/ Linda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lindacharlotta

Redigera, Sök & ersätt kanske?

 

Jo, det kan man visserligen göra, men inte det jag tänkte mig... :-)

Finns denna funktion som jag skrev i texten ovan i word 2003?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det kan man visserligen göra, men inte det jag tänkte mig... :-)

Finns denna funktion som jag skrev i texten ovan i word 2003?

 

Ja, fast det kräver lite arbete.

Du kan skapa ett anpassat fält som innehåller en text och sedan infoga fältet överallt där texten ska stå. Skulle sedan texten ändras är det bara att ändra fältets värde, markera hela dokumentet (Ctrl-a) och uppdatera/beräkna fält (F9).

 

För att skapa/redigera ett anpassat fält, gå till Arkiv > Egenskaper : Anpassat

 

För att infoga ett fält, Infoga > Fält. Ett anpassat fält som skapats enligt ovan återfinns som ett DocProperty-fält (eller vad det nu kan heta på svenska).

 

Hälsningar

/Johan

 

P.S Lite osäker på översättningen till svenska, eftersom jag inte har tillgång till svenskt Word just nu. D.S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lindacharlotta

Ja, fast det kräver lite arbete.

Du kan skapa ett anpassat fält som innehåller en text och sedan infoga fältet överallt där texten ska stå. Skulle sedan texten ändras är det bara att ändra fältets värde, markera hela dokumentet (Ctrl-a) och uppdatera/beräkna fält (F9).

 

För att skapa/redigera ett anpassat fält, gå till Arkiv > Egenskaper : Anpassat

 

För att infoga ett fält, Infoga > Fält. Ett anpassat fält som skapats enligt ovan återfinns som ett DocProperty-fält (eller vad det nu kan heta på svenska).

 

Hälsningar

/Johan

 

P.S Lite osäker på översättningen till svenska, eftersom jag inte har tillgång till svenskt Word just nu. D.S

 

Tackar, ska testa... :-)

 

/ Linda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde fungera också med bookmark och cross reference.

Första förekomsten ange som ett bokmärke och därefter refererar du till detta bokmärke med korsreferens.

 

BI

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...