Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Google Chrome - Inte alls lika snabbt som det var i början


Nilbrink

Rekommendera Poster

Hej! Jag började använda mig utav Google Chrome när det släpptes, och fyyyyy vad jag älskade det. Aldrig upplevt någon så snabb och snygg webbläsare. Denna förkärlek höll i sig ett bra tag, tills det började sega ner.. mer och mer.. Tillslut slog jag över till IE8 och det funkade bättre. Sen när jag inte pallade att IE8 var lite halvdant skaffade jag FireFox - som jag aldrig tyckt om. Nu har jag haft FF ett bra tag, och det funkar bra. Men inte i närheten av hur bra Chrome fungerade. Laddade nu ner och installerade om Chrome, då de släppt v.4. Men nej, det fungerar inte lika bra som förut. FireFox är fortfarande snabbare. Och med snabbare menar jag främst hur lång tid det tar för sidan att komma upp, det är inte som så att den dyker upp bit för bit - utan den är helt blank ett bra tag tills allt dyker upp.

 

 

Samt är det en himla delay på scrollen. Jag börjar scrolla men tar typ 4sekunder innan den börjar.

Någon som har någon aning om vad problemet är, och isåfall vad som kan göras?

 

Mvh Nilbrink

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Har du uppdaterat till senaste version 3.6.3?

Du kan ju alltid testa tillägget "Scroll on Flash" i FF.

 

Ang. Google Chrome så är ju betaversionerna bra och snabba, kör själv den senaste, 5.0.375.3

finns här:

http://www.softpedia...oad-108166.html

 

Mvh

Mats H

 

Förlåt för att jag var otydlig, såg det själv nu. Det är alltså Chrome som laggar med scrollen, samt laddar sidor värdelöst långsamt.

 

Testade med senaste betaversionen du kör med, men inte snabbare. Det laggar t.om. när jag skriver in text i Googles sökfält... Laddar www.hotmail.com lika långsamt, på ca 10 sekunder. Det är mer att det tar ett tag att connecta till sidan, och sen efter 10 sekunder så ploppar allt upp. Åååh :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

har du ngt annat bekymmer med din dator?

Internet uppkoppling eller annat?

Jag har absolut inga sådana problem, men någon av de 4 olika webbläsare jag kör!

Har du kontrollerat ditt system för adware o andra otyg nyligen?

 

Har du Malwarebytes? Om inte finns det här:

http://www.malwarebytes.org/mbam.php

 

Ladda ned, uppdatera, kör en snabbskann, för säkerhets skull!

Klistra in loggen här i din tråd om det hittas ngt!

Återkom!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Jag håller kvar vid Chrome, speciellt som mer eller mindre alla sajter nu nyttjar jQuery in absurdum. Det finns ingen webbläsare idag som parsar och exekverar javascript lika snabbt som Chrome. Safari är väl näst därefter. Däremot har jag ett enormt aber mot Chrome -deras idé om att köra varje flik i en egen process, den fungerar inte. När en flik hänger sig så hänger sig lik förbannat hela läsaren och Chrome hänger sig mer än någon läsare jag varit med om när det gäller att vara för snabb på att klicka till olika torrents. Suger helt enkelt.

Men Javascripten går fort iallafall som sagt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller kvar vid Chrome, speciellt som mer eller mindre alla sajter nu nyttjar jQuery in absurdum. Det finns ingen webbläsare idag som parsar och exekverar javascript lika snabbt som Chrome. Safari är väl näst därefter. Däremot har jag ett enormt aber mot Chrome -deras idé om att köra varje flik i en egen process, den fungerar inte. När en flik hänger sig så hänger sig lik förbannat hela läsaren och Chrome hänger sig mer än någon läsare jag varit med om när det gäller att vara för snabb på att klicka till olika torrents. Suger helt enkelt.

Men Javascripten går fort iallafall som sagt...

 

Hej!

Du kan ju testa olika versioner här!

http://service.futuremark.com/peacekeeper/browserStatistics.action

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

har du ngt annat bekymmer med din dator?

Internet uppkoppling eller annat?

Jag har absolut inga sådana problem, men någon av de 4 olika webbläsare jag kör!

Har du kontrollerat ditt system för adware o andra otyg nyligen?

 

Har du Malwarebytes? Om inte finns det här:

http://www.malwarebytes.org/mbam.php

 

Ladda ned, uppdatera, kör en snabbskann, för säkerhets skull!

Klistra in loggen här i din tråd om det hittas ngt!

Återkom!

Mvh

Mats H

 

Nepp, inga andra problem. Har kanske inte världens snabbaste uppkoppling nu när jag bor hos min mor denna vecka. Men Chrome har funkat lysnade här förut, och FF gör det ju.

 

 

Malwarebytes' Anti-Malware 1.44

Databasversion: 3687

Windows 6.1.7600

Internet Explorer 8.0.7600.16385

 

2010-04-14 16:58:21

mbam-log-2010-04-14 (16-58-21).txt

 

Skanningstyp: Snabb skanning

Antal skannade objekt: 105650

Förfluten tid: 4 minute(s), 23 second(s)

 

Infekterade minnesprocesser: 0

Infekterade minnesmoduler: 0

Infekterade registernycklar: 0

Infekterade registervärden: 0

Infekterade registerdataposter: 0

Infekterade mappar: 0

Infekterade filer: 0

 

Infekterade minnesprocesser:

(Inga illasinnade poster hittades)

 

Infekterade minnesmoduler:

(Inga illasinnade poster hittades)

 

Infekterade registernycklar:

(Inga illasinnade poster hittades)

 

Infekterade registervärden:

(Inga illasinnade poster hittades)

 

Infekterade registerdataposter:

(Inga illasinnade poster hittades)

 

Infekterade mappar:

(Inga illasinnade poster hittades)

 

Infekterade filer:

(Inga illasinnade poster hittades)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...
Teddy_Kramgo

Hej! Jag började använda mig utav Google Chrome när det släpptes, och fyyyyy vad jag älskade det. Aldrig upplevt någon så snabb och snygg webbläsare. Denna förkärlek höll i sig ett bra tag, tills det började sega ner.. mer och mer.. Tillslut slog jag över till IE8 och det funkade bättre. Sen när jag inte pallade att IE8 var lite halvdant skaffade jag FireFox - som jag aldrig tyckt om. Nu har jag haft FF ett bra tag, och det funkar bra. Men inte i närheten av hur bra Chrome fungerade. Laddade nu ner och installerade om Chrome, då de släppt v.4. Men nej, det fungerar inte lika bra som förut. FireFox är fortfarande snabbare. Och med snabbare menar jag främst hur lång tid det tar för sidan att komma upp, det är inte som så att den dyker upp bit för bit - utan den är helt blank ett bra tag tills allt dyker upp.

 

 

Samt är det en himla delay på scrollen. Jag börjar scrolla men tar typ 4sekunder innan den börjar.

Någon som har någon aning om vad problemet är, och isåfall vad som kan göras?

 

Mvh Nilbrink

 

 

Hejsan !!!

 

Jag har också ibland problem med denna Webbläsare Google Crome. Den låser sig för mig också ,men har inte hittat någon lösning på det. På tal om FireFox så är den långsam när man startar igång den. Google Crome startar mycket snabbare. Jag har märkt på Google Crome att den är långsam när man skall få fram en sida där det ligger en massa Rörlig Reklam på en sida & när Reklamen byter till en annan ,när reklamen byter till en annan så låser sig Webbläsaren.

 

MVH // Teddy

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...