Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Når inte Internet


kramnik

Rekommendera Poster

Halloj!

 

Jag har nu haft ett problem de senaste dagarna efter en veckas frånvaro, jag når inte routern/gatewayen och kommer därför inte ut på internet med denna dator.

 

Jag har bahnhof 100/10 bredband

Jag har NVIDIA nForce Networking Controller #2

Jag kan pinga 127.0.0.1

Jag kan pinga mitt eget IP nummer

Jag kan INTE pinga routern eller andra datorer på routern

 

Jag har testat att stänga av alla brandväggar & antivirus, startat om modemet och datorn, kopplat från allt annat, testat olika uttag & kablar, ipconfig /release etc.

 

SAKEN är den att jag faktiskt får en normal anslutning under en kort tid(30sec max) när den leasar om(var 20:e minut) och när jag rebootar Anslutning till lokalt nätverk #2.

 

ipconfig /renew utan release först returnerar detta:

 

"Ett fel uppstod när gränssnittet Anslutning till lokalt nätverk 2 skulle förnyas

: Anslutning till lokalt nätverk 2 : det gick inte att ansluta till DHCP-servere

n. Begäran gjorde timeout."

 

Det går heller inte att reparera anslutningen

 

Min andra dator och diverse andra spelmaskiner funkar.

 

Jag har i stortsett samma ipconfig som den andra datorn, förrutom att den har IP-routing aktiverat och har så klart en annan IP & Fysisk adress, allt borde vara rätt.

 

Hjälp? :(

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Tydal

Hmm... du skriver att den har en annan IP-adress... Menar du att du har ställt in en fast IP-adress i datorn? Det bör du inte göra. Vill du ha fast IP-adress så lägg in det i routern i stället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm... du skriver att den har en annan IP-adress... Menar du att du har ställt in en fast IP-adress i datorn? Det bör du inte göra. Vill du ha fast IP-adress så lägg in det i routern i stället.

 

 

nejnej, kör dynamiskt på båda, testade endast statiskt i datorn för att se om det kanske var för att den krockade med något

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej, antar att problemet är fixat nu.

 

men inte löst, då det nu bara helt plötsligt funkar även fast jag har haft allt inpluggat under natten. har dubbelkollat allt och det är som förrut med skillnaden att det funkar nu.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...