Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Sehnsucht

Radiotjänst

Rekommendera Poster

Blir så trött på Radiotjänst.Har tidigare mottagit ett mail där de tydligt skrev att jag ej behöver betala tv-licens.Nu har vi flyttat,och nu dimper det ner ett inbetalningskort genom brevlådan.

Man blir så trött,att det bara orkar hålla på.Enligt mig är det rena trakasserier,och desperata försök att tjäna in pengar till ett uråldrigt system.

Tänker givetvis bestrida fakturan,med hänvisning till det tidigare mailet.

Något jag inte fattar är hur de så snabbt får reda på att man flyttat?

Tips mot dessa terrorister?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Du skriver att du flyttat? Flyttat ihop med någon tjej?

Sistnämnda får du ta kontakt med dom och berätta läget. Din tjej och du får komma överrens om vem som ska betala radio och TV-licensen. Sedan får tjejen säga upp sin licens mot att du som licenstagare uppger kundnummer och personnummer. Dom kommer då att kolla upp dig att du betalat tidigare, och sedan får du tyst på dom. Hädanefter är det bara du som betalar radio och TV-licensen för ert boende.

Vill minnas att det gick till så när min tjej och jag flyttade ihop för mer än ett halvår sedan. Om inget annat får du berättat för dig hur du ska göra och vilka uppgifter dom vill ha.

Räcker med 519 spänn/kvartal liksom. Behöver inte få mera för skitet som sänds i TV.

Du undrar hur dom så snabbt kan få reda på att du flyttat. Det tar tre röda så får dom uppgifterna från Skatteverket. CSN fick reda på att jag fått jobb och inbetalningslappar från CSN ramlade in. Jag hade inte ens talat om det för dom. Såklart har dom fått uppgifterna från Skatteverket.

Redigerad av Stefan Eklinder

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror det löst sig av sig själv,de har inte återkommit efter senaste mailet cool.gif

Återkommer i denna tråd om mer problem uppstår,men hoppas att de fattat angry.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...