Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vissa sidor släcker ner Internet


Jullie

Rekommendera Poster

Ett underligt fenomen händer på min dator. När jag anger www.tv4.se eller www.kanal5.se så stängs internet sidan ned. Det händer inte med tex svt, eller tv3 eller tv6. Jag förstår inte var jag ska leta efter problemet. Tackar för tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle testat med andra webläsare samt med annan dator i samma lokala nätverk. (Bara för att ev. kunna ringa in felet)

Vad menar du med "stängs ner"? Vad visas i stället? Eller stängs webläsaren helt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle testat med andra webläsare samt med annan dator i samma lokala nätverk. (Bara för att ev. kunna ringa in felet)

Vad menar du med "stängs ner"? Vad visas i stället? Eller stängs webläsaren helt?

 

Vi har prova med en annan dator o med den fungear det. Med stängs ner menar jag att internetsidan släcks, dvs för att fortsätta surfa måste jag starta på nytt genom att klicka på den blå explorergloben. Och det har fungerat förr så nåt konstigt är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur går det om du startar Internet Explorer på det här sättet?

Start - Program - Tillbehör - Systemverktyg - Internet Explorer (inga tillägg)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia - om jag öppnar utan tillägg kommer jag iof sig in på TV4-sidan men kan sen inte titta på tex play och datorn begär också minst Flash 9 fastän jag har Flash 10 installerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du startar utan tillägg så är inte Flash aktiverad. Men det betyder att det troligen är något tillägg, toolbar eller liknande som stoppar tv4-sidan. Kolla i Internet-alternativ, fliken Program - Hantera tillägg, vad du har för tillägg och så kan du pröva med att inaktivera ett par i taget för att komma fram till vilket som stör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

woyne - låter som ett bra helgprojekt. Tack i alla fall. Jag kanske fortsätter tråden när jag kollat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Lite sent svar men den datorn och jag befann oss inte på samma ställe på några dagar. Det tillägg som jag inaktiverade och som sen gjorde att det fungerade var ett från Real Player Gp nåt'. Tog bort den och kan nu se TV4 play.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite sent svar men den datorn och jag befann oss inte på samma ställe på några dagar. Det tillägg som jag inaktiverade och som sen gjorde att det fungerade var ett från Real Player Gp nåt'. Tog bort den och kan nu se TV4 play.

Kul att hittade orsaken! :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...