Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Loggas inte in på MSN...


Arashinho

Rekommendera Poster

Hejsan.

Jag har sedan någon vecka tillbaka inte kunnat logga in på MSN.

 

Allt började med denna tråd:

//eforum.idg.se/topic/218930-min-otroliga-dator-blev-skit-under-en-natt-hjalp/page__st__20

 

Jag fick hjälp, och lyckades lösa problemet men därefter har jag inte lyckats logga in på MSN (Windows Live Messenger).

 

I början fick jag ett felmeddelande och en kod för felsökning, men den hittade jag inget intressant med, utom att jag skulle söka efter en fil som det fanns två av, och radera den ena, vilket jag gjorde.

 

Den enda skillnaden var att felmeddelandet försvann, och nu försöker den logga in en stund och sedan bara försvinner inloggningsfönstret och det återgår till det normala.

 

Vad ska jag göra? Börjar bli rejält frustrerande och jag saknar mina vänner på msn! Haha.

 

Otroligt tacksam för hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

gå till Kontrollpanelen/Lägg till - Ta bort Program.

 

Gå in där ltea reda på Windows Live, markera raden, högerklicka på den raden,

2 alternativ ska visas, Avinstallera eller Reparera, välj reparera.

 

Återkom om detta inte hjälper.

 

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen,

dags för andra metoder, installera följande program och avinstallera Messenger helt.

Efter avinstallation, kör diskrensning för att ta bort alla temp filer.

Eller CCleaner, filstädning! Starta om datorn och installera Messenger på nytt från Windows Live.

 

http://messengergeek.spaces.live.com/blog/cns!E3785B1281BBDA1!1118.entry

 

Om detta inte går, så vore det jättbra om du kunde notera felkoden, och posta den!

 

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Usch usch, förlåt för sent svar, har inte haft tid riktigt. Men nu har jag prövat allt som du skrev, och gjorde diskrensning och installerade om, men utan resultat. Ingen felkod, den bara försöker logga in å så avbryts det, varken någon pop-up eller något meddelande, bara återgår till login-delen.

 

Vad är fel? :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

dax för långskotten!

Gå till Kontrollpanelen, Lägg till/Ta bort program, hitta NET Framework 3.5 SP1, högerklicka på den, 2 val dyker upp, Avinstallera och Reparera, välj reparera!

 

Kör diskrensning, starta om datorn!

Ska leta efter flera svar, om det finns!:)

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktigt den andra länken du postade, den om portarna. Jag är lite konfunderad, är osäker på hur man checkar portar men hittade en sida genom en googlesökning som checkar åt en. Skrev in t ex 80, och sen 1836 och några andra som stod med där, och sedan lite random nummers och allihopa, varenda en stod det, var Closed.

Håller dock på att avinstallera net framework nu...

 

??? Tack för all hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tacka inte för tidigt!:D

Ska försöka vidare, om du inte får till det! Portarna beskrivs ju som väsentliga, borde kanske kunna ses i brandväggen!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lyckas inte avinstallera NET framework. Den har varit på 99% i typ tre timmar nu. Händer nog inget...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

avbryt!

Det räcker med att prova att reparera, inte avinstallera.

Markera, högerklicka välj reparera, ej avinstallera!

Om även det hänger sig så är jag fnv. tom på ideer förutom en av de tidigare länkarna.

http://messenger-support.spaces.live.com/Blog/cns!1pUFzGgzjAV-OT0jri_AqaGw!1070.entry

 

Du ka ju även prova att leta i Seven Forums och andra Microsoft forum!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Har du kollat så att klockan elr datumet stämmer på din dator? Om datumet inte stämmer så kan man inte logga in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

åeranvänder ett tidiagre inlägg!

 

Kontrollpanelen, sedan Dator, där dubbelklickar du på C:, och ett antal mappar dyker upp.

I fönstrets rad skall det finnas en del olika alternativ, bl.a. Verktyg, klicka där, sedan alternativ, en ruta öppnas, välj fliken visning, markera Visa dolda filer, tryck Verkställ och sedan OK.

 

Du ser nu hela mappstrukturen under C:, Klicka på Användare, (Users), beroende på vad du ser nu, så leta fram, endera via ditt datornamn, eller Windows till något som heter AppData, sedan Local och Microsoft Messenger.

Dessa filer försvinner ej vid ominstallation/reparation av Messenger, det är det som skapar problemet i detta fall.

Vid manuellt letande så är det viktigt att visa de dolda filerna, annars hittar man inget. Så lite detektivarbete och detta kommer att gå utmärkt.

Jag tar de sökväger som vi har här som rena exempel, men C:\Users\ är riktig början.. du kör ju XP och jag Windows 7 så skillnader föreligger. Så här kan ngn XP användare bidra med en riktig sökväg!

Ex: C:\Users\<ditt datornamn>\Contacts\<Din e-postadress>

eller C:\Users\[ditt datornamn]\AppData\Local\Microsoft\Messenger

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...