Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hackande ljud på film/musik


tobbe8208

Rekommendera Poster

Hejsan

Jag har sedan en tid tillbaka haft problem med sprakande/hackande ljud på min dator de gäller när jag ser på film alt lynssnar på musik! Har inga program eller nått uppe men de hälper inte samma sprakande ljud.

Jag har en

acer aspire 5738Z

2.0 GHz

4GB DDR minne

Intel Pentium T4200

 

Testade med denna sida Länk och fick resultatet: [log]Some device drivers on this machine behave bad and will probably cause drop-outs in real-time audio and/or video streams. To isolate the misbehaving driver use Device Manager and disable/re-enable various devices, one at a time. Try network and W-LAN adapters, modems, internal sound devices, USB host controllers, etc.[/log]

Kan någon hjälpa mig??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan

Jag har sedan en tid tillbaka haft problem med sprakande/hackande ljud på min dator de gäller när jag ser på film alt lynssnar på musik! Har inga program eller nått uppe men de hälper inte samma sprakande ljud.

Jag har en

acer aspire 5738Z

2.0 GHz

4GB DDR minne

Intel Pentium T4200

 

Testade med denna sida Länk och fick resultatet: [log]Some device drivers on this machine behave bad and will probably cause drop-outs in real-time audio and/or video streams. To isolate the misbehaving driver use Device Manager and disable/re-enable various devices, one at a time. Try network and W-LAN adapters, modems, internal sound devices, USB host controllers, etc.[/log]

Kan någon hjälpa mig??

Jag har testat att göra som de står i den länken men utan resultat Har dock inte testat alla under Systemenheter tänkte att kanske någon här hade koll på vilken man ska inaktivera..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla enheter ska man nog inte inaktivera utan det är väl bra att hålls sig till dem som länken nämner, nätverksenheter, USB-enheter. Du kan också pröva med att hämta ner och installera drivrutinerna för din dator på Acers webbplats utifall att någon har blivit skadad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla enheter ska man nog inte inaktivera utan det är väl bra att hålls sig till dem som länken nämner, nätverksenheter, USB-enheter. Du kan också pröva med att hämta ner och installera drivrutinerna för din dator på Acers webbplats utifall att någon har blivit skadad.

Ok ja de med att avaktivera enheter hjälpe inte. Testade och ladda hem realtek från acer sidan och jo de funkade bra i ett par dagar sen vart de samma visa igen :(

Ska ladda hem de igen nu o se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...