Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn läser inte mitt minneskort, behöver hjälp.


datorokunskap

Rekommendera Poster

datorokunskap

Jag har ett memory stick pro duo i min digitalkamera och när jag ska lägga in bilderna på datorn så händer ingenting.

 

När jag har satt in kortet i kortläsaren och går in på "den här datorn" och försöker öppna den där så står det bara "sätt i disk i enhet f"

 

Det funkar att lägga in på andra datorer men inte min.

 

Hoppas någon kan hjälpa mig, jag har försökt allt!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att ansluta kameran med kabel till datorn? Minneskortsläsarna är ofta ganska dåliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min gissning är att

1: Du har stoppat i fel sorts minneskort i läsaren

2: Minneskortsläsaren är inte korrekt ansluten i datorn.

3: Rätt drivrutiner saknas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

datorokunskap

Tack för era svar!

 

NoWin: Jag har ingen kabel till kameran.

 

Jonas__b: Grejen är att det har funkat innan, sen en dag när jag skulle läggan in foton så gick det inte och när jag stoppar in minneskortet så blinkar bara " timglaset" och det händer inget. Hur vet jag vilka drivrutiner som krävs då? jag har provat att avinstallera drivrutinerna och sen startat om datorn och då säger den att ny maskinvara har hittats och att jag ska starta om datorn för att inställningarna ska funka. men det funkar ändå inte..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Tack för era svar!

 

NoWin: Jag har ingen kabel till kameran.

 

Jonas__b: Grejen är att det har funkat innan, sen en dag när jag skulle läggan in foton så gick det inte och när jag stoppar in minneskortet så blinkar bara " timglaset" och det händer inget. Hur vet jag vilka drivrutiner som krävs då? jag har provat att avinstallera drivrutinerna och sen startat om datorn och då säger den att ny maskinvara har hittats och att jag ska starta om datorn för att inställningarna ska funka. men det funkar ändå inte..

 

 

Vilket operativ och vilken typ av minneskortläsare?

låter otroligt att det bara "slutar fungera" men sådan är "lagen om alltings jävlighet"...

får du inga andra tecken på liv förutom timglaset? fungerar andra usb-enheter?

(ifall minneskortsläsaren fungerar men minneskortet är knas som det var för mig en gång)

koppa över bilderna till en annan dator, formatera kortet i kameran (om det går, riskfritt är det iaf)

och pröva att stoppa i läsaren,

 

Hade ett minneskort som inte ville läsas i just en specifik dator, formaterade om det i kameran, och shazam!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...