Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Åsikter om UniBlue RegistryBooster


Micke_skane

Rekommendera Poster

Micke_skane

Hej,

 

Jag skulle gärna vilja höra Era åsikter om programmet RegistryBooster ifrån UniBlue!

Funderar på att ev testa det så kom igen med Era åsikter... :)

 

Mvh micke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min åsikt är att man ska låta bli att använda registerstädningsproblem om man inte själv kan avgöra om det som programmen säger är fel i registret verkligen är det.

 

Ett intressant test: http://www.reghardware.co.uk/2009/10/08/review_pc_tune_up_sofware_vista/

Myt: http://lifehacker.com/5033518/debunking-common-windows-performance-tweaking-myths

Varför man inte ska använda registerstädningsprogram: http://aumha.net/viewtopic.php?t=28099

 

Åsikter om Uniblue: http://www.mywot.com/en/scorecard/uniblue.com

3 av 5 i betyg: http://download.cnet.com/Registry-Booster-2010/3000-2094_4-10510869.html

3,6 av 5 i betyg: http://www.softpedia.com/get/Tweak/Registry-Tweak/Registry-Booster.shtml

Intressant kommentar: http://www.tucows.com/preview/501672

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Micke_skane

Visst är det så.

Har en PC(med XP) som kraschar lite då och då och eftersom UniBlue är certifierade av MS(vilket kanske inte är så stort...) så kanske detta hade hjälpt...

 

Tack för länkarna, ska läsa dem vid tillfälle.

Inga andra som redan har prövat RegistryBooster?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för poängen! :)

 

Det är nog sällan krascher beror på skräp i registret. Har du kört CCleaner?

På vilket sätt kraschar datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Micke_skane

Helst plötsligt blir det en "blåskärm" med ett meddelande.

Meddelande:

Följande fel kan vara orsak till problemet: vsdatant.sys

PAGE_FAULT_IN_NONPAGE_AREA

...

 

Det enda som är gjort är en grafikkortsbyte men där har jag uppdaterat drivrutinen osv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Micke_skane

Det kan mycket väl vara minnet då jag nyligen har installerat något tyngre program.

Laddade ner filen och körde det en gång men då fanns där inga "fel", startade om dator igen men då körde den igång någon extra WMATS+ - kontroll och den verkade ta låååång tid på sig och jag behöver använda datorn ikväll så jag får köra det över natten istället.

Får återkomma med besked.

 

CCleaner har jag inte använt, är det bra? Använt det själv? Hur blev resultat isåfall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CCleaner är gjort för att vara mycket försiktigt vid städning av registret till skillnad från andra registerstädningsprogram, men även med det programmet så har det förekommit i Eforum att det har blivit problem efteråt. Det har dock alltid gått bra för mig.

 

vsdatant.sys tillhör ZoneAlarm, så ominstallation eller utbyte till annan brandvägg kan vara värt att pröva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Micke_skane

Förslag på andra, bra brandväggar?

Zonealarm har jag varit lite misstänksam mot den senaste tiden, att det kunnat ställa till det för datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Du borde köra minneskontrollen, alla andra program avstängda. t.ex låta det gå över natten!

Den kontrollerar ditt RAM minne.

 

Brandväggar hittar du i denna tråd.

//eforum.idg.se/topic/218947-smidig-brandvagg/page__pid__1086238__st__0entry1086238

 

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...

Jag köpte UniBlues program registry booster för prick ett år sedan. Om jag minns rätt kostade det ca 300 kr. Jag blev snabbt irriterad på programmet eftersom den funktion jag köpte det för bara fanns om man aktiverade "power suite" för ytterligare hundratals kronor. Och så slutade jag använda programmet!

Döm om min förvåning när jag får ett e-brev idag om att det dragits typ 250 kronor (25 euro) ifrån mitt bankkonto för att betala prenumerationen på programmet!

 

Jag var inte medveten om att jag tecknat ett sådant avtal, hade jag vetat om det skulle jag omedelbums sagt upp avtalet eftersom jag inte blivit hjälpt av programmet.

 

så till alla som köpt Registry Booster och inte vill ha en tillsvidareprenumeration, skriv dit och säg upp ert avtal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte UniBlues program registry booster för prick ett år sedan... KLIPP så till alla som köpt Registry Booster och inte vill ha en tillsvidareprenumeration, skriv dit och säg upp ert avtal.

 

Fantastiskt! Jag fick ett brev ifrån Supporten efter bara några timmar om att de skickat tillbaka pengarna till mitt bankkonto! Så nu har jag ingen tillsvidareprenumeration och sliper betala för ett år till. Det var smidigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Ja det får man säga var utomordentligt bra och kanske det första positiva man hört om den programvaran.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Hej,

 

Jag skulle gärna vilja höra Era åsikter om programmet RegistryBooster ifrån UniBlue!

Funderar på att ev testa det så kom igen med Era åsikter... :)

 

Mvh micke

 

Hej!Råkade ut för en tråkig grej häromdan då jag fick mitt kontoutdrag från banken. Uniblue hade debiterat för programvara som jag inte beställt eller vet om att jag beställt.Kollade upp lite på Google och det verkar vara många som råkat ut för samma sak så här i semestertider.Blue=blåsa så namnet verkar ju rätt i det här avseendet. I november 2010 blev jag erbjuden att få köpa en programvara från Uniblue som lovade snabbare dator och jag slog till. Det kostade bara lite drygt 300 kr och datorn skulle bli så snabb så och jag gick på detta. Pengarna drogs från mitt konto och allt borde vara slut med det, men icke nu har Uniblue debiterat mitt kort igen och påstår att jag godkänt automatisk debitering. För den delen har det inte heller gått ett år heller och Uniblue ska inte använda gamla kortuppgifter för nya påstådda köp. Någonstans i min första order har jag missat det här med automatisk debitering.Företaget ligger på Malta och kommunicerar bara via mail och på engelska. Hemsidan är på franska eller spanska. Det här handlar inte om pengarna utan det är principen.Jag vill varna andra för både programvaran, som faktiskt gjorde datorn ännu segare och togs bort direkt, och för företagets sätt att göra affärer. Jag har också spärrat kortet hos banken så dom inte kan göra om det. I fortsättningen kommer jag att vara än mer försiktig, tyvärr. Polisanmälan kommer att göras. HälsningarCarl Lindwall

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Hej!Råkade ut för en tråkig grej häromdan då jag fick mitt kontoutdrag från banken. Uniblue hade debiterat för programvara som jag inte beställt eller vet om att jag beställt.Kollade upp lite på Google och det verkar vara många som råkat ut för samma sak så här i semestertider.Blue=blåsa så namnet verkar ju rätt i det här avseendet. I november 2010 blev jag erbjuden att få köpa en programvara från Uniblue som lovade snabbare dator och jag slog till. Det kostade bara lite drygt 300 kr och datorn skulle bli så snabb så och jag gick på detta. Pengarna drogs från mitt konto och allt borde vara slut med det, men icke nu har Uniblue debiterat mitt kort igen och påstår att jag godkänt automatisk debitering. För den delen har det inte heller gått ett år heller och Uniblue ska inte använda gamla kortuppgifter för nya påstådda köp. Någonstans i min första order har jag missat det här med automatisk debitering.Företaget ligger på Malta och kommunicerar bara via mail och på engelska. Hemsidan är på franska eller spanska. Det här handlar inte om pengarna utan det är principen.Jag vill varna andra för både programvaran, som faktiskt gjorde datorn ännu segare och togs bort direkt, och för företagets sätt att göra affärer. Jag har också spärrat kortet hos banken så dom inte kan göra om det. I fortsättningen kommer jag att vara än mer försiktig, tyvärr. Polisanmälan kommer att göras. HälsningarCarl Lindwall

 

....förklara hur du kom fram till översättningen "blue" = "blåsa".

"Blow, blew, blown" - är fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...