Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Det är ingen bild på skärmen!?


fiskmat

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har ett problem med min dator. Den har från och till, på senaste tiden, slutat visa bild på skärmen.

En gång efter att jag har dragit om kablarna och en gång efter att jag har kopplat in en ide-hårddisk i datorn.

 

Det kan inte vara något med kabeldragningen för det har jag kollat noggrant.

Och jag har testat att byta grafikkort och testat så att hårddisken fungerar i en annan dator.

 

Jag har däremot funderat på om det är nätagget som har börjat krångla.

Det är ett ace ky-400atx 500w. Jag har hört att ace inte är särskillt bra nätagg. Datorn är ca 2 år gammal så man tycker att det inte borde vara nått som är för gammalt.

 

Jag uppskattar all hjälp!

 

Tack på förhand!smile.gif

//Hampus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns helt klart bättre tillverkare av nätagg, men hur menar du "slutat visa bild"; att datorn inte orkar hoppa igång utan bara står där med surrande fläktar, att den visst startar men att skärmen plötsligen kan hamna i viloläge, eller annat..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har också samma problem dvs att skärmbilden försvinner och det blir helsvart. Skärmen verkar gå ned i stdby-läge eftersom den förmodligen tappar grafiksignalen. Ibland kan det gå flera minuter efter uppstart innan bilden försvinner, ibland sker det under uppstarten. Har dammsugit moderkortet, cpu:n, grafikkortet men utan ngn förbättring. Är det någon vänlig som vet vad göra härnäst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RN, det är så att allting startar. Fläktarna snurrar igång och också hårddisken börjar arbeta med skärmarna är hela tiden svarta. Det är inte så att man först får bild och att de sedan blir svarta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...