Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn går trögt på Internet.


Pröjsarn

Rekommendera Poster

Var det vilken leverantör du menade skulle du ju skrivit det.

har lokal leverantör Kommunens Energiverk, kan bara få det eller Telia här.

va dumt tyckte jag läst hela tråden men just detta gick på vad nån annan sa "har BBB verkligen 1Mbits" då antog jag att du har BBB,, men men.. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inaktivera fil- och skrivardelning för det handlar om att dela filer i ett lokalt nätverk och har du ingen router så betyder det att det lokala nätverket kan omfatta en väldig massa datorer som använder samma internetoperatör. Fjärrhjälp kan du ju också inaktivera.

Hej!!

Har inaktiverat dom du skrev och datorn blev bättre efter det, men ibland går den trögt, vet inte om det kanske finns något program eller annat som jag har i datorn kanske stör och man kan ta bort, eller så får jag leva med det, har ju en ganska svag dator och det har väl inverkan, Fujitsu Siemens Amilo 1705.

Tackar dej för all hjälp jag fått och självklart ska du få poäng.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! :)

 

Har du prövat med någon annan webbläsare än Internet Explorer? Åtminstone med Firefox så kan man stoppa Flash-innehåll från att köras och Flash är ofta jobbigt för datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! :)

 

Har du prövat med någon annan webbläsare än Internet Explorer? Åtminstone med Firefox så kan man stoppa Flash-innehåll från att köras och Flash är ofta jobbigt för datorn.

Ska prova det så får jag se om det blir bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du har installerat Firefox går du till webbsidan https://addons.mozilla.org/addon/722 och installerar NoScript. NoScript gör bland annat att inga flash-program körs som du inte har gett tillåtelse. Du styr NoScript från dess ikon i statusraden längst ner till höger, en blå orm i röd cirkel och med streck över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Pröjsarn

När du har installerat Firefox går du till webbsidan https://addons.mozilla.org/addon/722 och installerar NoScript. NoScript gör bland annat att inga flash-program körs som du inte har gett tillåtelse. Du styr NoScript från dess ikon i statusraden längst ner till höger, en blå orm i röd cirkel och med streck över.

Har nu provat med olika webbläsare, i Firefox var jag tvungen att tillåta flash för alla sidor jag använder, har också provat Google Chrome, men det har inte blivit nån större förbättring. Däremot har jag konstaterat att ( i varje fall )vissa saker på Facebook inte visas likadant i Explorer och Google Chrome.

Funderar på om det kanske kan hjälpa om jag ominstallerar med recovery skivan, om det skulle vara så att något program som finns i datorn ställer till det.

Kanske har du nåt annat tips man kan prova..jag är tacksam för all hjälp.

Hoppas ni haft en fin Valborg och 1:a Maj helg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, jag har haft en bra helg och hoppas att du också har haft det! :)

 

De flesta datorer blir piggare av en ominstallation av Windows så visst kan du pröva det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pröjsarn

Tack, jag har haft en bra helg och hoppas att du också har haft det! :)

 

De flesta datorer blir piggare av en ominstallation av Windows så visst kan du pröva det.

Jag ska ominstallera sen får jag se vad som händer, går det åt skogen får jag väl återkomma.

Tack till alla som försökt hjälpa till och ha det så trevligt, lev livet och gör inget som inte jag skulle gjort.

trevlig sommar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för poängen! :)

 

Ha en bra sommar du också, om du nu inte dyker upp här igen innan dess ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...