Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Frånkopplas varje en minut


zerkken

Rekommendera Poster

Hejsan! :D

 

Nu är jag här med ett problem.

Det är så här att jag använder en bärbar dator som jag ansluter till en router, det har fungerat jätte bra tills nu.

Jag blir nämligen frånkopplad varje 1 minut ibland mindre än så :(

Vad är problemet? har inte haft problem förut!

 

Har fått hjälp här hela tiden så jag vet att ni är proffs B)

 

Tack!..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för router?

Har du bytt nätverkskabeln?

Fel hos leverantören?

Firmware uppgraderad?

 

Vore bra om du skrev mer om din maskinvara,OS etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för router?

Har du bytt nätverkskabeln?

Fel hos leverantören?

Firmware uppgraderad?

 

Vore bra om du skrev mer om din maskinvara,OS etc.

 

Jag har en

D-link

Nej ingen kabel har jag rört ens

Hmm, det vet jag inte. Varit så nu i några dagar

 

Firmware? vad är det för nåt? :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Firmware är routerns inbyggda programvara,,den uppgraderar man via routern egna gränssnitt, alltså man loggar in i routern och det ska finnas en flik där man får fylla i en sökväg till uppgraderingsfilen man tankar ner till datorn via tillverkarens hemsida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Firmware är routerns inbyggda programvara,,den uppgraderar man via routern egna gränssnitt, alltså man loggar in i routern och det ska finnas en flik där man får fylla i en sökväg till uppgraderingsfilen man tankar ner till datorn via tillverkarens hemsida.

 

 

Okej kan det vara de som är problemet?

 

d-link Dl-524 firmware, är det jag ska få tag i ? försökt och leta hittar inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan hämta den senaste firmwaren här

 

Dlink 524

 

men först måste du veta exakt vilken version som du har, och det står under på din router på en liten lapp.

 

HW B eller HW G

 

Sedan använder du länken och laddar ner filen till ett enkelt ställe, så du snabbt hittar filen sedan.

 

Det är möjligt att du måste packa upp den, för annars kan inte installationen göras, eftersom du måste göra det innefrån routern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan hämta den senaste firmwaren här

 

Dlink 524

 

men först måste du veta exakt vilken version som du har, och det står under på din router på en liten lapp.

 

HW B eller HW G

 

Sedan använder du länken och laddar ner filen till ett enkelt ställe, så du snabbt hittar filen sedan.

 

Det är möjligt att du måste packa upp den, för annars kan inte installationen göras, eftersom du måste göra det innefrån routern.

 

 

Tack! jag har uppdaterat det nu men fortfarande så frånkopplas jag hela tiden. =/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte kommit så långt att jag har ringt leverantören.

Nu är det så här att jag har restartat om routern, men nu så kan jag inte ens komma åt 192.168.0.1, får också medelenandet begränsad med anslutning. Blir ju bara värre och värre det här!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det så här att jag har restartat om routern, men nu så kan jag inte ens komma åt 192.168.0.1, får också medelenandet begränsad med anslutning. Blir ju bara värre och värre det här!

 

Detta brukar ibland bero på en fördröjning med kontakten till operatören, vänta en tjugo-trettio minuter, annars kan det vara att nätverkskortet behöver en uppdatering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta brukar ibland bero på en fördröjning med kontakten till operatören, vänta en tjugo-trettio minuter, annars kan det vara att nätverkskortet behöver en uppdatering.

 

Nu så har jag väntat i 50 minuter, fortfarande så har inget hänt.

Säkert att det kan vara nätverkskortet? Det har ju fungerat innan, problemet kom ju inte plöstligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu så har jag väntat i 50 minuter, fortfarande så har inget hänt.

Säkert att det kan vara nätverkskortet? Det har ju fungerat innan, problemet kom ju inte plöstligt

 

Nej, jag är inte säker.

Kan också bero på att routern "hänger" sig så att det inte går att logga in, då brukar man få försöka göra en fullreset tills det fungerar igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag är inte säker.

Kan också bero på att routern "hänger" sig så att det inte går att logga in, då brukar man få försöka göra en fullreset tills det fungerar igen.

 

har gjort de jätte många gånger nu, inga andra förslag ?:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inte tillgång till en annan dator som du kan försöka att logga in i routern ifrån?

För jag tror ändå att den har hängt sig, men att den dator du försöker med, inte klarar att lösa upp hängningen, det har hänt så här några ggr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inte tillgång till en annan dator som du kan försöka att logga in i routern ifrån?

För jag tror ändå att den har hängt sig, men att den dator du försöker med, inte klarar att lösa upp hängningen, det har hänt så här några ggr.

 

Jo jag har en bärbar dator som jag har testat med, men kan det va så att jag har kopplat det fel?, så här har jag iaf kopplat.

 

 

blå sladd till datorn

Den vita går från routern [WAN porten] till modemet

som bilden visar!

rätt?

post-57816-1270284343,03_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag har en bärbar dator som jag har testat med, men kan det va så att jag har kopplat det fel?, så här har jag iaf kopplat.

 

 

blå sladd till datorn

Den vita går från routern [WAN porten] till modemet

som bilden visar!

rätt?

post-57816-1270284343,03_thumb.jpg

 

Ser rätt ut!

 

Har du testat att logga in med din bärbara och sett om det fungerar?

I så fall ska du kunna göra en fullreset som garanterat fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Det är rätt kopplat ,men det kan vara så att den blå kabeln skall gå emellan modem och router.Tror det måste vara en s.k rak kabel däremellan, Mellan router och dator kan både rak eller korsad kabel användas.

 

Jag har själv en 524 och den blå kabeln tror jag är den raka som levererades med routern för det ändamålet..

 

Men det har ju fungerat tidigare såå?

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mellan modem och router är det standard med en rak patchkabel, och sedan mellan routern och dator spelar det ingen roll idag, men det normala är också rak-kopplade patchkablar.

 

Så det ser helt rätt ut på bilden.

Sen vilken färg det är på kablarna spelar väl ingen roll, huvudsaken är att det är rätt koppling på dom.

Men visst brukar det vara blå eller röd på den raka som följer med som standard.

Men enligt bilden så finns det tydligen vita som följer med idag också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej

 

Den blå kabeln ser till färgen precis ut som den kabel som medföljde min 524.Så det kan mycket väl vara den som medföljde routernTroligen är väl dock den vita också rak .Men det skadar kanske inte att testa.

 

LARSAS

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser rätt ut!

 

Har du testat att logga in med din bärbara och sett om det fungerar?

I så fall ska du kunna göra en fullreset som garanterat fungerar.

 

 

full reset är att man drar ur alla sladdar och väntar i 30 minuter? För det har jag nämligen gjort ett par gånger :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Den blå kabeln ser till färgen precis ut som den kabel som medföljde min 524.Så det kan mycket väl vara den som medföljde routernTroligen är väl dock den vita också rak .Men det skadar kanske inte att testa.

 

LARSAS

 

 

Okej! Jo men så har det varit förut så, undra på varför det inte funkar nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart ska zerkken dubbelkolla så det är rätt kabel i rätt uttag.

Själv kör jag med standardgrå hos alla kablar här, även mellan router och modem och switchar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...