Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Internetsidor laddas trögt eller inte alls.

Ombengt

Recommended Posts

Hej!

Jag har ett problem med att internetsidor går trögt att ladda eller att dom inte laddas alls, får felmeddelandet att sidan inte kunde visas. Detta problem har jag oavsett browser, IE8, Firefox eller Chrome. Jag har inga problem med hastigheten, har kollat detta på bredbandskollen. Har ej heller detta problem på min andra dator, där funkar det fint. Har kört både antivirus och spywareprogram utan att hitta något. Någon som har några goda idéer? Kan det vara en slemmig mask som jag inte hittar?

MVH

Martin

Vilka antivirus- och antispionprogram har du kört?

Vad är det för brandvägg i datorn? Har du kontroll på vad som är godkänt resp. stoppat i brandväggen?

Jag kör Avast samt AdAware. Brandväggen är windows. Har kollat som hastigast vid ett tidigare tillfälle vad som är godkänt att passera men såg inga konstigheter. Något speciellt jag skall leta efter?

Var svarstiden bra på Bredbandskollen?

Både om man tillåter något skadligt program i brandväggen och om man stoppar ett bra program kan ge anslutningsproblem.

Byt ut Ad-aware mot något bättre som Malwarebytes Anti-Malware (MBAM). Komplettera med en online-skanning, t ex

http://www.kaspersky.com/kos/eng/partner/default/kavwebscan.html Om något hittas så spara loggen och klistra in i ditt svar.

Svarstiden på Bredbandskollen var bra. Skall testa dina tips och återkommer. Skall även prova med Win. Defender och se vad det hittar.

Har kört både Malwarebytes Anti-Malware samt Windows Defender utan att finna något. Kapersky funkar inte då programmet tappar kontakten under uppdateringen och stoppar dessutom tar uppdateringen vääääääldigt lång tid.

Pröva med Kasperskys Virus Removal Tool http://avptool.virusinfo.info/en/ i stället. Det borde gå att ladda ner den på datorn som har en bra internetanslutning och för över filen med USB-minne, CD eller över lokalt nätverk.

Ta också fram Kommandotolken i båda datorerna och skriv:

ipconfig /all

och se att det står i samma sak på raderna DHCP aktiverat, DHCP-server, DNS-servrar, Standard-gateway.

Hur länge har det varit så här?

Vet ej om det är en tillfällighet men när jag på inrådan av en jobbarkompis avinstallerade Voddler så kom mitt internet igång igen. Nu laddar sidorna som förr. Enligt honom så ligger Voddler och jobbar mot nätet fast du inte har startat det. Detta kan då göra att din vanliga trafik blockeras. Om detta nu är fallet så borde jag inte vara ensam om att uppleva dessa problem. Tag varning, akta er för Voddler!!! Går säkert att komma runt detta genom att blockera Voddler i autostart men så bra är det inte att man vill ha det kvar ändå.

Voddler fungerar som ett fildelningsprogram. De filmer du har laddat ner för att se, laddas sedan upp till andra som vill se samma filmer. Man kan stänga av Voddlers tjänst i Kontrollpanelen - Administrationsverktyg - Tjänster.

Bra att du skrev det för det har börjat dyka upp lite personer som har tröga internetanslutningar lite då och då. Det blir poäng! :thumbsup:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...