Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Rensa historik FULLSTÄNDIGT


Molidor

Rekommendera Poster

Jag ska ge bort min gamla dator och har nu rensat bort det mesta.. men jag lyckas f*n inte rensa allt i Internet Explorer! När jag börjar skriva Blocket.se så kommer det upp en massa direktlänkar till annonser jag tittar på, lika med Facebook eller Aftonbladet. Jag har rensat Temporära internetfiler, Cookies, Tidigare besökta webbplater osv. Jag har använt CCleaner och rensat enligt det här.. Men likförbannat så finns det kvar. Jag har även installerat om Explorer, i ren desperation.

 

Så HUR får jag bort precis ALLA spår?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska ge bort min gamla dator och har nu rensat bort det mesta.. men jag lyckas f*n inte rensa allt i Internet Explorer! När jag börjar skriva Blocket.se så kommer det upp en massa direktlänkar till annonser jag tittar på, lika med Facebook eller Aftonbladet. Jag har rensat Temporära internetfiler, Cookies, Tidigare besökta webbplater osv. Jag har använt CCleaner och rensat enligt http://geekswithblogs.net/JenniferZouak/archive/2008/03/14/internet-explorer-hidden-cache.aspx. Men likförbannat så finns det kvar. Jag har även installerat om Explorer, i ren desperation.

 

Så HUR får jag bort precis ALLA spår?!

 

 

Det ultimata vore att installera om datorn från grunden.

 

allra hälls genom att formatera om hårdisken totalt med programet "killdisk" och sedan installera windows på nytt.

Förutom att all din privata data är borta så blir datorn som ny och kommer troligen fungera/prestera bättre :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ultimata vore att installera om datorn från grunden.

 

allra hälls genom att formatera om hårdisken totalt med programet "killdisk" och sedan installera windows på nytt.

Förutom att all din privata data är borta så blir datorn som ny och kommer troligen fungera/prestera bättre :thumbsup:

 

Jo, visst.. men det är inte aktuellt. Har du några förslag på min fråga? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, visst.. men det är inte aktuellt. Har du några förslag på min fråga? :-)

 

Om du tar bort din gamla användare, och gör en ny, då (bör) inte historiken finnas kvar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tar bort din gamla användare, och gör en ny, då (bör) inte historiken finnas kvar...

 

Nej, historiken kanske försvinner, men all info som Molidor har haft på hårddisken är ändå kvar, och går att plocka fram av nyfikna.

 

När man ger bort eller säljer sin dator, är alltid det bästa att just formatera/partitionera om hårddisken, så är risken minimal att någon kan komma åt all info som man haft på hårddisken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska ge bort min gamla dator och har nu rensat bort det mesta.. men jag lyckas f*n inte rensa allt i Internet Explorer! När jag börjar skriva Blocket.se så kommer det upp en massa direktlänkar till annonser jag tittar på, lika med Facebook eller Aftonbladet. Jag har rensat Temporära internetfiler, Cookies, Tidigare besökta webbplater osv. Jag har använt CCleaner och rensat enligt det här.. Men likförbannat så finns det kvar. Jag har även installerat om Explorer, i ren desperation.

 

Så HUR får jag bort precis ALLA spår?!

Jag vet inte om det hjälper men har du kollat Internet-alternativ - Innehåll - Komplettera automatiskt Inställningar? Beror lite på vilken version av IE det är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om det hjälper men har du kollat Internet-alternativ - Innehåll - Komplettera automatiskt Inställningar? Beror lite på vilken version av IE det är.

 

Torde inte CCleaner kunna rensa ut allt?

 

men som sagts i tråden, döda din användare, sätt upp en ny och alla data om IE-sessioner är borta. Det är det minsta jag skulle göra vid överlämnande av dator (även inom familjen). Det logiska är annars, som även det sagts i tråden, att installera om allt och ge en ren dator till den som ska ha den. Mycket trevligare för båda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer, oavsett om det är inom familjen, vänner/bekanta, eller en annan person som ska ha dator, så finns ju alltid risken att personen är nyfiken och kollar igenom hårddisken om det finns något "intressant" att kolla på, har man då missat att rensa bort något "privat", så kanske det inte är så lyckat.

 

Nä, återigen, blås burken, ta bort partitionen och lägg in allt på nytt, absolut det säkraste.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...