Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Uppsägning av abonnemang


Sehnsucht

Rekommendera Poster

Jag har nu fått nog av Alltele,och önskar att säga upp abonnemanget med omedelbar verkan.

Enligt deras avtal har man rätt att säga upp det med omedelbar verkan, om de ej kunnat leverera tjänsten som utlovats.Detta kan man ju säga att de inte gjort.Telefonen fungerar inte trots otaliga kopplingsförsök.

Har ej haft telefon sedan i början på Mars,och de skulle kopplat in den 8:e Mars.När jag sedan flyttat in i lägenheten så fungerar inte tjänsten telefoni alls.

 

Har varit i kontakt med stadsnätet för att dubbelkolla att det inte är där som felet ligger.teknikern sade att allt ser bra ut fram till switchen,och signalen fanns där.Men det går alltså inte att ringa.Var sedan i kontakt med Alltele och förklarade läget.Detta var 5:e gången som jag ringde dit,och varje gång så får man ju förklara situationen på nytt.De kunde inte se vad felet var,och lovade att en tekniker skall ringa upp.

 

Detta händer aldrig,och jag känner nu att måttet är rågat.Måste ha en fungerande telefon i lägenheten,och jag har inte råd att hålla på att ringa från mobilen heller.

 

Någon som har erfarenhet av uppsägning av abonnemang?Vad skall man tänka på?

Vad får ni ut av det bifogade dokumentet?

 

Det som jag skall trycka på är paragrafen 16.6.

Alltele-villkor.pdf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bra sida:

http://www.ktib.se/

(har fått hjälp däriftån ang. mobilabonnemang)

 

Att vara saklig och korrekt, hålla sig till vårdat språk osv. är nog till större fördel än att med kraft visa sitt missnöje.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja,alltid viktigt att behålla lugnet.Tack för länktipset btwwink.gif

 

Har nu pratat med Alltele igen,och tyvärr var det samma visa.

De ljuger rakt upp och ner,och påstod att de hade skickat en felanmälan till stadsnätet på min ort.Sedan när jag ringer dit och frågar,så har de ingen felanmälan registrerad.

 

Så nu är det ajöss med Allteles telefoni.Skall dock ha kvar internet som fungerar bra.

 

En tekniker på Varberg Energi skulle ta tag i detta och lovade återkomma under dagen.De är ljusår trevligare att prata med än Alltele,som tydligen blir irriterade för minsta lilla.När de sedan inte kan lösa problemet så skyller de på stadsnätet.

 

En leverantör som ljuger borde väl inte få finnas i ett stadsnät?

 

Killen på supporten i stadsnätet sade att man kunde skaffa en leverantör där man kör telefonin direkt i routern istället. Vilka kan man välja på då?Rekommenderas någon speciell?

 

Nackdelen är ju om bredbandet går ner så slutar telefonen att fungera med....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Under Uppsägning paragraf 16.6 står det att kunden har rätt att säga upp avtalet med omedelbar verkan om tjänsten i samband med installation inte fungerar eller om det av tenkniska skäl inte går att leverera tjänsten. Sistnämnda stämmer in på dig, tycker jag.

 

Kunden är i sådana fall inte skyldig att betala någon ersättning för tjänsten.

 

I övrigt ska din uppsägning vara skriftlig, för att Alltele ska kunna säkerhetsställa att det är kunden som säger upp avtalet. Uppsägningstiden är tre månader.

 

Beror väl på lite hur AllTele ser på det hela. Har du följt alla manualer till punkt och prickar, så skulle jag också vilja säga upp rubbet med omedelbar verkan. Hänvisa till paragraf 16.6.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har pratat med Alltele,och de var som tur var inga problem med att säga upp telefonin.Internet vill jag ha kvar,som fungerar klockrent.Slapp att hänvisa till paragraf 16.6.

 

Nu börjar jakten på en ny iptelefonileverantör.Har blivit tipsad om Mediateknik samt Bahnhof.Tips?

 

Vilket är bäst; separat iptele i switchen,eller iptele som man kör i routern?

 

Väljer man det första var det tydligen bara 2 kvar att välja på i stadsnätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Jag har aldrig hört talas om de leveratörer du skriver om.

Jag har i allfall Bredbandsbolaget till både internet och IP telefoni sedan många år tillbaka. Fungerar kanon. Ett par gånger har det hänt att jag varit utan internet och telefoni en liten stund när dom kört uppdateringar, men annars har jag inte haft några som helst problem. Snabb telefonsupport utan femtioelva val innan man får prata med en människa.

Men jag vet inget som switch/router eller om tjänsten finns tillänglig för det

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...