Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Alltele


Sehnsucht

Rekommendera Poster

Trodde aldrig jag skulle behöva skriva detta,men det ser inte bättre ut än jag har stora problem att vänta i form av Alltele.Har kopplat in deras telefonidosa utan resultat,dvs ingen ton i luren alls.Det blinkar lampor frampå dosan,så det fungerar ju till viss del.Men alltså ingen ton i luren.

 

Har läst runt lite på nätet om kunder som varit drabbade av Alltele innan mig.Tyvärr ingen rolig läsning alls.

Men hur skall man kunna veta detta som blivande kund innan man beställer?!Det är ju mer eller mindre en chansning när man byter leverantör av Internet samt telefoni.

 

Innan hade vi Bredbandsbolagets IP-telefoni,som fungerade bra till 100 %.Sedan skulle vi flytta till våran nuvarande lägenhet,där det fanns fibernät indraget i fastigheten.Dum är man ju om man inte hoppar på detta,fiber sägs ju vara bättre än adsl.Detta stämmer då vår fiberuppkoppling fungerar super.Är mer än nöjd med hastigheten och man blir imponerad av skillnaden mellan adsl och fiber.

 

Så problemet ligger alltså på telefonin,för fibern går direkt från en router in i bostadsswitchen.

Har läst guiden grundligt t o m,jag som hatar bruksanvisningar.Detta hjälpte inte.

Igår ringde jag till deras kundsupport och förklarade problemet.Killen i luren kunde ej hjälpa till,så han lovade att en tekniker skulle återkomma idag.Hittils har ingen ringt,och man börjar bli mer o mer desperat.

Trots allt så är man i rätt stort behov av att kunna ringa,även om man i nödfall använder mobil.

 

Så jag tänkte ge dem dagen på sig att återkomma,annars lovar jag att det blir byte av leverantör.

Ville även höra med er om någon har eller har haft Alltele som leverantör?Nöjd eller missnöjd?

Vad hade ni problem med isf,och fick ni hjälp?

 

Skriv och berätta och kom mer än gärna med kommentarer och synpunkter till detta inlägg.

 

P.S. Sorry om detta inlägg blev långt,men var tvungen att skriva av mig ilskan och frustrationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...