Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Installationsproblem

Jimmy82

Recommended Posts

Halloj. jag kör windows 7 som enda operativ system, inget dualboot eller så. men hur fasen får man bort det?

jag har försökt formatera om hårddisken med Hirens BootCD, har kört Hard Drive Eraser och Easy BCD. men det hjälper ju inte....alla andra windows installationer avbryts, även Recovery skivor. och windows 7 är det enda som går att installera. ska man behöva byta hårddisk för att bli av me det???

Tacksam för svar....för jag vet inte hur jag ska göra...sad.gif

Stefan Eklinder

Prova Killdisk som borde ta "död" på Windows 7 för evigt. :) Hårddisken blir som "ny" för datorn, och du får formatera och så på nytt. Lycka till!

jag kör windows 7 som enda operativ system, inget dualboot eller så. men hur fasen får man bort det?

Om du har en retail- eller uppgraderingsskiva med Windows 7, kan du använda skivan för att formatera hårddisken utan att installera operativsystemet.

det är just det där med formateringen som är så skumt. det är windows 7 ultimate, och jag vet att man kan formatera från skivan....men just texten "formatera" är mörkad....alltså det går inte att klicka där. samma med xp skivan som jag höll på med......innan formaterings alternativen dyker upp så blir slärmen blå och det står typ att installationen har avbrytits för att förhindra fel. det e inget fel på den skivan....körde det i gamla datorn å det funka finemang. har även kört Active KillDisk och raderat hårddisken, men det är bara windows 7 som går att installera fortfarande. vet inte om det är nått med Packard Bells datorer, det va Vista i från början. men då borde inte 7 gått o installera heller tycker man...mycket märkligt

sen när installationen avbryts å det står sådär "avbryts för att förhindra fel...blablabla" så kan man köra nått Chkdsk så det inte e fel på disken, men gör man det så står det att man inte har behörighet, frågan är hur man får högre än full behörighet då smile.gif

sen när installationen avbryts å det står sådär "avbryts för att förhindra fel...blablabla" så kan man köra nått Chkdsk så det inte e fel på disken, men gör man det så står det att man inte har behörighet, frågan är hur man får högre än full behörighet då smile.gif

Är detta en dator med OEM installerad programvara tidigare, Vista?

Det kan finnas ngn funktion från datorleverantören som hindrar dig i dina ansträngningar.

Har du sökt på din dator på nätet angående "anti pirat skydd" osv.

Vilken dator är det, gammal/ny, RAM minne? Kört en Windows 7 Upgrade Advisor före installation, 32/64 bit, uppgraderat BIOS?

Att det står blabla osv. kunde ju vara bra att få veta vad det innebär :D,

så att orsaken ev. kan hittas!

Mvh

Mats H

ja det är det, med Vista. har inte gjort några större sökningar på det faktiskt....kanske man skulle prova.

datorn är en Packard Bell Easynote LJ61, kanske ett halvår gammal nu. har 4 gig i ram och en AMD Athlon X2 Ql-65 processor på 2.10 Ghz. Körde en uppgrade advisor har ja för mej....stog att det inte skulle bli några problem med windows 7, men har inte kört nån uppgradering på biosen. det har dykt upp ett annat problem som är mer aktuellt känns det som, den blir asvarm nu, så pass så den stänger av sej. skulle köra en scandisk förrut vid uppstarten och den hann inte klart innan datorn typ blev överhettad o stängde av sej. och då hadde jag tagit ur batteriet o körde bara med ström kabeln, va nån som sa det kunde hjälpa men antagligen gjorde det ingen skillnad. e en aning trött på den nu, har beställt en sån där kylplatta....men känns ju som det e nått fel liksom. allt började me det där windows 7, det ska jag nog aldrig installera i nån dator igen smile.gif

Att din LapTop blir överhettad, har inget med Windows 7 att göra.

Då finns det kanske ett hårdvarufel som orsakar dina bekymmer.

Om du kör den med batterierna urtagna och endast på nätkabeln, samma problem?

Har du återställnings CD för Vista? Så att du kan installera orginal programvara på din dator, eventuellt ett garantikrav. Kontrollera dina inköpshandlingar.

Mvh

Mats H

Nä det kanske inte beror på operativsystemet, men kändes som windows 7 är mer krävande liksom.

finns ju den där prestanda klassificeringen man kan köra i windows o jag fick mycket lägre poäng med windows 7 än vad jag hadde med vista. från 5.6 till 3.3 om jag minns rätt. känns som windows 7 tar mer av datorns resurser liksom, därav att den kan bli varmare. antog jag iallafall smile.gif

Tar jag ur batteriet och kör bara med nätkabeln så blir det ingen märkbar skillnad iallafall, den blir varm o stänger av sej efter en stund.

Har inga Vista skivor alls, sånt får man ju inte med längre utan ska tydligen göra själv eller så finns det väl att beställa antar jag. Kontaktade stället där den e köpt, men blir väl o skicka iväg den då, känns inte så kul o ha den skumpandes runt bland massa post o paket heller. min erfarenhet av posten är att dom är minst sagt hårdhänta i behandlingen av paket.

vet inte riktigt hur jag ska göra....kanske lämnar in den på nått ställe här

från 5.6 till 3.3 om jag minns rätt

Vad har du för värden på de ingående 5 variablerna.Processor---Minne(ram)---Grafik---Spelgrafik---Primär hårddisk.Värdet bestäms av den sämsta variabeln.

Det borde ge en ledtråd .

När du installerade Win 7 ,hämtade du och installerade också drivrutiner för Win 7 hos Packard Bell.

(Catalys controlcenter skall först avinstalleras innan den för WIN 7 installeras).

LARSAS

Processor - beräkningar per sekund = 3.3.

minne (ram) - minnesåtgärder per sekund = 4.5.

grafik - skrivbordsprestanda för windows aero = 5.5.

spelgrafik - prestanda för affärs- och spel grafik i 3D 6.5.

primär hårddisk - diskens dataöverföringshastighet = 5.7.

Främst ram minne och processorn som presterar avsevärt lägre i windows 7, och det ska ju ändå va bättre för grafik och multimedia men sänkte datorns prestanda nått makalöst. antingen hadde jag 5.6 eller 4.8 på processorn med vista....nått av det. jag har hämtat alla windows 7 drivrutiner som finns hos packard bell, faktiskt ganska bra tillgång på drivrutiner

Hej

Ja det är skumt med memory och framförallt processorn .Min turion x2 2,2 GHz mäter 5.0.Så 4,8 är nog närmast.Memory är hos mej 5,9 så ditt är lågt.Men det kan höra ihop med processorns hastighet.

PCwizard2010 är rätt bra att kolla hur processorn varvar upp allt .efter som.Styrs ju av belastning och temperatur.Minimerar man det startade programmet kommer en dataruta med frekvens,, temp belastning upp i övre högra hörnet.

Tror det är vettigt att forska i problemet.

LARSAS

Vore bra att få veta hela beteckningen .Det finns ju ett stort antal LJ61

Ja det är mycket som är skumt med den nu, men hadde en kompis Acer Aspire hemma och den blev med varm som attan. han skulle också bli av med windows 7 som jag höll på med innan, krävdes en räddnings skiva till en helt annan dator...allt annat avbröts för honom med. men iallafall....datorn jag har i sin fulla betäckning "Packard Bell Easynote LJ61-SB-710NCD".

känns surt o behöva skicka iväg den på lagning efter knappt 4 månader....såg nått på nätet om att i ATI Catalyst inställningarna kan man höja farten på fläktarna...men tydligen bara på vissa märken eller nått för jag har inga såna inställningar man kan ändra....skulle heta typ ATI Overdrive eller liknande.

ska testa och köra PCwizard så får vi se smile.gif

kör pc wizard o kikar lite. drog igång facebook o cafe world...hehe. båda kärnorna i processorn ligger på mellan 70 - 80% i activitet. men vad menas med Thermal zone när man går in på voltage, temperature and fans?. thermal zone ligger iallafall på 92 grader och hårddisken ligger på 32 grader

i den där lilla rutan i högra hörnet står det just nu att belastningen på prosessorn är ca 3 % och temperaturen (cpu temp) ligger på 83 grader.....det känns lite väl varmt....

Hej

Ja det är alldeleles för varmt Under låg belastning hos min: 550 MHz,CPU temp 49--- tempCore 1 0ch 2 52--- CPu voltage 0,8 v

Med tanke på att du har garanti så är väl det enda att blåsa rent datorns ventilationsöppningar.

LARSAS

Jag testade min dator med ungefär likadan processor som din en Turion x2 2200 MHz-

Vid 2200MHz och 98-99% belastning så hölls CPU temp vid 79*C och Core temp vid 82*C

ja min gamla blev ca 60 grader vid hög belastning. men nu har jag typ bara msn och google chrome igång...belastningen e just nu på 5% och temperaturen ligger på 85 grader, och cpu voltage ligger på 1.125V.

den står ändå på 4 klossar typ...för å komma upp från bordet för att öka ventilationen....luktar nästan brännt trä smile.gif

har gjort rent fläkt och ventilations hål o sånt.

ska prata med supporten i morn får vi se. börjar tappa tålamodet me den blink.gifnästa dator blir nog ingen packard bell iallafall

undrar om man kan slå rekord i !"högst cpu temp och fortfarande fungerande" ?

har suttit me google chrome å msn igång....nu låg cpu`n på 97 grader, om man kan lita på pc wizard 210. man brukar ju få ta de där me en nypa salt...men jag undrar när den stänger av sej då...den gör den ju ibland när den blir "för varm" jädra tålig ändå måste man sägasmile.gif

Hej

Har du installerat chipsetdrivern för Win 7 .Finns en för Vista från okt 2009 och en för Win 7 från nov 2009 Någon BIOSuppdatering hittar jag inte,men jag kan ju inte söka på produkt- eller serienummer.

Eller blev den installationen korrupt.

Kanske ide att installera(om) chipsetdrivern,

LARSAS

ska prova med att installera om det. kontaktade pc city där den är köpt, och jag fick ett nummer av dom jag skulle ringa. jättebra...bara att numret dom gav mej finns inte....va e det för lekskola dom har där igentligen

ja typ smile.gif fel meddelandet som dyker upp om man försöker installera annat än windows 7 är som följer :

a problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.

if this is the first time you see this stop error screen, restart your computer and follow these steps.

check for viruses on your computer, remove any newly installed hard drives or hard drive controllers. check your hard drive to make shure it is properly configured and terminated.

ron CHKDSK\F to check for hard drice corruption, and then restart your computer

Technical information:

*** stop : 0x0000007B (0xF78DE524, 0xC0000034, 0x00000000, 0x00000000)

det va ju anledningen till att jag fick den här tråden...har ju som sagt kört Easy BCD, Hirens BootCD, Hard Drive Eraser och Active KillDisk men det går inte att installera något annat så jag ska prova att installera om 7 igen då, för o se hur temperaturerna är

0x0000007B: INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE

Det är ju vanligt vid XP-installationer att hårddisken inte hittas, men Vista-installationen brukar ju fungera med SATA-anslutna hårddiskar.

har bara testat med xp skivor än så länge. men nu installerar jag drivrutiner och AMD Chipset Driver för windows 7, men det står att filen misexec.exe saknas så installationen avbryts. kan man ladda ner den nånstans??

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...