Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Söker kalenderprogram för flera användare


Fim

Rekommendera Poster

Jag skulle vilja ha ett kalenderprogram, som i Outlook, men som kan användas av fler personer, tex alla i familjen. På så sätt att när man ser på en viss dag, ser man dels vad jag ska göra den dagen, dels vad min fru ska göra. Jag Googlat men inte hittat något. Någon som har tips?

/Fim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Både kalendern i Hotmail och google calendar låter dig dela och prenumerera på kalendrar. Så om du använder någon av dom så kan ni prenumerera på varandras kalendrar och på så vis se vad ni har inbokat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för tips.

Men har redan bestämt mig för att Google-Kalender ska jag inte använda, lite hemligheter vill jag nog ha *L*, även andra kalendrar som finns på nätet är inte något för mig. Tänkte mig ett program som vi kör på varsin PC och själva kalandern lagrad på en av dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för tips.

Men har redan bestämt mig för att Google-Kalender ska jag inte använda, lite hemligheter vill jag nog ha *L*, även andra kalendrar som finns på nätet är inte något för mig. Tänkte mig ett program som vi kör på varsin PC och själva kalandern lagrad på en av dom.

Du väljer ju om googles kalender ska vara synlig för alla eller bara de du bjuder in..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du väljer ju om googles kalender ska vara synlig för alla eller bara de du bjuder in..

 

Jag tänkte inte på det, utan att jag vill inte lämna ut mitt liv till företaget Google. Det vet tillräckligt om mig redan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte möjlighet att kolla nu men för 6-7 år sedan hade jag hittat något som hette typ Office Offline, Office Online, eller liknande. EJ Microsoft!.

 

Tanken där var att man skulle kunna markera sig själv som typ: ledig, sjuk, vård av barn, kundbesök, lunch, inne på kontoret osv. för att andra (kollegor i mitt fall) skulle veta var man var om det ringde (gemensamt telefonnummer in).

Om jag minns rätt så var versionen, eller funktionen, inom samma LAN kostnadsfritt men om det skulle fungera som webbaserad lösning kostade det en liten slant.

 

Ett litet, enkelt och fungerande program alltså som jag tyvärr inte hittar igen så här direkt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...