Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vågar man?


Sehnsucht

Rekommendera Poster

Är i gång med att hitta ny cykel,och då mountainbike som jag tycker mest om.

Hittade denna på Blocket igår:

 

http://www.blocket.s...6.htm?ca=15&w=1

 

Vågar man slå till på denna,eller är det något skumt?

 

Är 1,81 lång;kommer den att vara lagom stor för mig?

 

Även denna har jag mailat intresse på:

 

http://www.blocket.se/goteborg/Univega_Alpina_Sport_26409369.htm?ca=15&w=1

 

Vilken skulle ni slått till på?

 

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Du får ta kontakt med säljaren, för en provrunda med cykeln.

 

Be om kvitto för att vara garanterad att det inte är stöldgods.

 

Finns inte det är det något skumt med affären.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får försöka kolla vad den "nya" kan kosta i en butik, så du inte betalar överpris om du väljer den, samtliga papper, kvitton och garanti, och övrigt ska finnas eftersom den säljs som ny och oanvänd.

 

Även försöka kolla ca pris på den andra, bör finnas papper på den service som ska vara gjord och kvitton på detta.

 

Men även som Stefan säger, bor du tillräckligt nära, begära provkörning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Vågar man slå till på denna,eller är det något skumt?

Du frågar här, för dig helt okända personer, om andra, för dig helt okända, personer på ett annat ställe.

 

Använd lite sunt förnuft, precis som du skulle göra i alla andra situationer där du ställs inför val i livet. Människor är så märkliga...ni tittar för mkt på det svenska dumburksutbudet tror jag, det segar ned era hjärnor!

 

Maila säljaren, skapa en kontakt och avgör efter det SJÄLV om personen är att lite på! Suck!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du frågar här, för dig helt okända personer, om andra, för dig helt okända, personer på ett annat ställe.

 

Använd lite sunt förnuft, precis som du skulle göra i alla andra situationer där du ställs inför val i livet. Människor är så märkliga...ni tittar för mkt på det svenska dumburksutbudet tror jag, det segar ned era hjärnor!

 

Maila säljaren, skapa en kontakt och avgör efter det SJÄLV om personen är att lite på! Suck!

Men det är väl trevligt, Anjuna, att vi på Eforum åtnjuter så stort förtroende! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Du frågar här, för dig helt okända personer, om andra, för dig helt okända, personer på ett annat ställe.

 

Använd lite sunt förnuft, precis som du skulle göra i alla andra situationer där du ställs inför val i livet. Människor är så märkliga...ni tittar för mkt på det svenska dumburksutbudet tror jag, det segar ned era hjärnor!

 

Maila säljaren, skapa en kontakt och avgör efter det SJÄLV om personen är att lite på! Suck!

 

Du är skön med alla dina åsikter. :)

 

Då borde Eforum väl nästan läggas ned, också får folk googla och hitta sina lösningar på egen hand. Inte helt omöjligt att googla runt och hitta lösningar på egen hand. Är man helt nybörjare på datorer är det inte så enkelt. Sen kan ett datorproblem vara nästintill omöjligt att hitta en lösning på att andra också bör se på det.

 

Då kanske nästa person ser lösningen som jag helt gått bet på.

 

För att återgå till trådskaparen vill denne säkert diskutera det hela med andra, för att få lite olika vinklar på "problemet". Det är trots allt ett diskussionsforum. Allt annat diskuteras, för att inte tala om alla latintrådar. Varför inte köpa sig en latinsk ordbok och lösa det själv om man ska följa dina råd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

850 kr? Tja, ska du inte cykla vätternrundan eller liknande med den kan den duga men ska säga att jag skulle inte köpa en cykel utan att kolla den först.

 

1: Fäljarna. hela och runda. Inga sprickor eller lösa ekrar.

2: Ramen... ja, det går att knäcka den.

3: Kedja, drev, kassett, växelarm. Går att fixa men det är förknippat med kostnader.

 

Fast för 850 kr kan man ju kosta på sig nya hjul, ny kedja, drev, kasset... det kostar bara 2*1200 + 120+300+200 på ett ungefär om man tar budgetalternativt. Vill man kan det kosta tio gånger så mycket. Eller mer.

Plus arbetet om man nu inte fixar det själv.

 

Samt som vanligt, provcykla alltid. Är den inte bekväm för dig, köp den inte. Även som alltid, be om att få se originalkvitto/bevis på ägarskap.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...