Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

XNA förflyttning.


wotofoko

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har en fråga angående ett spel jag ska börja med. Jag ska använda C# XNA för att skapa det.

 

I spelet ska man kunna klicka på ett objekt (karaktär i det färdiga stadiet) och sen kunna klicka någonstans på skärmen och då ska objektet flytta sig dit.

 

Det jag undrar är:

Finns det någon bra guide/beskrivning på det här med själva rörelsen?

 

Det jag gjort tidigare i XNA har flyttat sig med piltangenterna och därför blir det ingen fel i renderingen, men om objektet nu ska ska flytta sig en längre sträcka så vill jag inte att den "hoppar" till den nya positionen.

Svar på det tack=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

int m_xPos = 0;

int m_yPos = 0;

 

int value1 = 0;

int value2 = 0;

 

private void textBox1_TextChanged(object sender, System.EventArgs e)

{

value1 = value1 + 1; // du kan öka med att skriva in högre tal

value2 = value2 + 1;

 

this.Location = new Point (m_xPos+value1,m_yPos+value2);

 

// vill du att knappen ska flytta sig när du håller ned tangent i textBox1

// skriver du this.button1 som ovan

 

 

}

 

 

 

 

 

 

 

private void button1_Click(object sender, System.EventArgs e)

{

 

}

 

// Du måste snappa upp Cursorposition

// och antagligen anväda Cos och Sin för att få rätta förflyttningen.

// Det här är generellt förfarande och passar säkert.


 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...