Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Smidig brandvägg


gest

Rekommendera Poster

Efter ett år med Norton Internet Security och ett år med Norman dito prövade jag PC Tools Firewall Plus. Men all internetuppkoppling blev långsam och ännu segare än tidigare.

Finns det någon brandvägg, gratis programvara eller billig hårdvara, som är användarvänlig, effektiv och resurssnål?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Comodo är inte helt fel heller. Dessutom med ett skapligt antivirusprogram inbyggt. Går dock att välja bort under installationen, så att endast brandväggen installeras.

 

ZoneAlarm ska heller inte glömmas. En av mina trogna brandväggar under ett par år. Övergick sedan till Comodo. Sistnämnda lite mer avancerad, men fungerar perfekt med default inställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har avinstallerat PC Tools Firewall Plus och Antivirusprogrammet och försöker med Comodo Internet Security (free). Kan man göra inställningar så att hämtningar av webbsidor går snabbare utan att säkerheten minskar? Finns det någon hjälp på svenska?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Kan man göra inställningar så att hämtningar av webbsidor går snabbare utan att säkerheten minskar?

 

Det vet jag inte om du kan, men det är säkert inte helt omöjligt. Cecilia eller andra som är djäkliga på säkerhetsområdet kanske kan mera om det. Hoppas dom tittar in här!

 

Personligen upplevde inte jag att hämtningar av webbsidor gick särskilt långsamt med default inställningarna.

 

Finns det någon hjälp på svenska?

 

Jag hittade en svensk Comodo användarguide som du kan läsa igenom, och se om det ger dig något. Vill du ha en mera avancerad guide blir det tyvärr engelska sådana.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...