Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

CMS vs statisk 1


lombiz

Rekommendera Poster

Hej,

Jag vet att detta har diskuterats i evigheter men snälla någon ta er tiden att svara på min fråga.

Jag har en sida som jag skapat i Dreamweaver www.nobleteam.se

Är ganska nöjd med allt men känner att produkt uppdatering etc är lite bökigt och jag har svårt att visa produkter på ett bra sätt.

Tex auto thumbs och när man klickar så kommer det upp 1-3st bilder gällande samma produkt etc. Jag använder behaviour och har även titta på spry.

 

Jag letar nu efter en bra cart plugin till DM CS4 men lyckas inte hittar något bra. Jag bevöver inte själva cartfunctionen och checkout mm men vill enkelt kunna lägga in produkter för att uppdater min sida utan att ändra i tables, insert images etc.

 

Jag började gräva i CSM och la mycket tid både på Joomla och Drupal för något år sedan. Enkelt och fungerade bra men jag kände att det var lite segare på servern och sökmotoroptimeringen litade jag inte lika mycket på.

 

Nu är jag tillbaka med Joomla och säger suttit bara 20 timmar denna helgen.

Jag förstår Joomla och har en bra grund uppsatt med virtuemart/cart etc och tycker det är smidigt med snygga "auto" layout när man klickar bilder etc.

 

Jag har alltså en sajt jag är ganska nöjd med men inte helt och faktum att jag uppdatering är med "kodning" än bara "lägg till produkt" gör att jag ofta drar mig för att uppdatera och det skadar såklart företagets försäljning.

 

Tycker ni att jag bör gå vidare och göra färdigt min Joomla sajt?

Det kommer såklart ta mig ytterligare måånga timmar. Vill inte lägga ner all tid innan jag tänkt igenom detta återigen

 

Jag har också lagt mycket tid på min DM sagt så klart det känns lite som att begrava något man känner för.

 

Om ni tycker jag ska fortsätta med DM har ni någon bra rekommendation men cart function eller produkt galleri som är lätt att implementera på endast vissa html sidor!?

 

Alla svar uppskattas oerhört!

Jag har surfat webben och läst massor med jämförelser etc men jag har ju dock en sajt gjord med DM

 

Mvh,

Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vill du jobba i framtiden?

Kan du göra mallar eller ha ett smidigt arbetssätt i DM skall du välja det.

 

Fördelen med alla de olika CMS är att du har ett publiceringsverktyg med en massa funktioner och det är lätt att fortsätta att bygga vidare på.

 

Det är nog bara du som kan ta beslutet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det viktigaste är väl att webbplatsen är attraktiv och informativ för dina besökare och kunder.

Om du idag drar dig för att lägga upp ny info och nya produkter pga "plattformen" så känns det verkligen som att du bör satsa på en uppdatering eller ett byte av densamma.

 

Spontant tycker jag helt klart att du skall satsa på en färdig publiceringsplattform (CMS). Utöver att det då är enklare att uppdatera innehållet så blir det enklare att skapa (eller ladda ned/beställa) en ny layout om/när du skulle vilja det. Dessutom så finns det massor med sk. plugins som kan läggas till för att ytterligare förbättra din webbplats med ny funktionalitet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...