Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Menyn flyter ut

Tjotte

Recommended Posts

Jag har köpt en widescreen. Upptäckte därmed att min sida är visserligen centrerad men menyn flyter ut. Har provat att koda den i den omslutande diven med ***center:1024px; utan resultat. Hur gör man på sidan eller i stilmallen?

Här är sidan: http://www.lsn.se/mezzo och stilmallen till menyn här:

http://www.lsn.se/mezzo/skeleton/skeleton.css

Mycket Tacksam för svar. Poäng utlovas H/ Tjotte

varför har du 17 (!) olika css-filer och dessutom css-kod inline i dokumentet?

center:1024px är ingen cssparameter över huvudtaget, och jag förstår inte vad du vill åstadkomma.

Vaddå, menyn flyter ut? Det ser ok ut i min webbläsare och i 1024 hos mig.

varför har du 17 (!) olika css-filer och dessutom css-kod inline i dokumentet?

center:1024px är ingen cssparameter över huvudtaget, och jag förstår inte vad du vill åstadkomma.

Vaddå, menyn flyter ut? Det ser ok ut i min webbläsare och i 1024 hos mig.

Jomen Jag har ju widescreen och min sambo har också widescreen och där ser den ut som på screenshot visar. Alltså menyn skall vara lika bred som den översta bakgrundsbilden alltså kant i kant 1024 pix men den flyter ut.

Det är inte jag som gjort stilmallen det var en färdig layout som en vän gjorde till mig. Tyvärr så har jag inte lyckats sammanföra alla 17 stilmallarna till en enda stilmall som styr alla boxarna på sidan. Hur gör man? Tacksam för hjälp. :blush:

post-46275-126921492203_thumb.jpg

Tanken är att göra sidan anpassad också för de som kör med 1024x768 skärmar utan att slippa scrolla. Är det diskriminering att säga: "Stofiler som kör med gamla skärmar och gamla webbläsare" De får helt enkelt se till att byta upp sig. Men jag kanske har fel. De som har gammal typ skärm, pressas ju menyn ihop. hmmm... :mellow:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...