Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Många lokala anslutningar


ermmpe

Rekommendera Poster

Det vanligaste sättet är nog att avbocka IPv6 i Egenskaperna för de olika nätverksanslutningarna.

 

 

Hur tar man bort dom om man kör Windows XP SP3?

Det finns inget IPv6 i Egenskaper att bocka av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du många tunnelanslutningar fast du inte har någon TCP/IP version 6?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är tunnelanslutningar vet jag inte.

Jag, eller snarare dottern, har typ 15-20st "Anslutning till lokalt nätverk n" som inte går att ta bort och dom försvinner inte när man startar om datorn.

Beträffande IPv6 så finns det iaf inte i listan som dyker upp när man väljer Egenskaper

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, jag trodde det var tunnelanslutningar eftersom du har skrivit i en tråd som heter det. Jag flyttar din fråga till en egen tråd till att börja med.

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt försöker du ta bort anslutningarna?

Vet du hur det kommer sig att det finns så många? Är det problem med anslutningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vet man att det är en tunnelanslutning?

Han som skrev frågan från början beskrev samma felsymptom som jag har.

Vet inte varför det har blivit så många. De har funnits där i flera år.

Det är inga problem med den enda som används. Kabelanslutning används bara ibland, för det mesta används trådlös anslutning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker inte ta bort dom på annat sätt än att högerklicka på den men "Ta bort " är utgråat. Det kanske inte ska gå att ta bort en anslutning på det sättet?

Hur ska man ta bort dom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tunnelanslutningarna heter något med tunnel i namnet och de har med IPv6 att göra.

 

Är du inloggad på ett konto med fulla rättigheter i datorn?

Men enligt http://forums.devshed.com/networking-help-109/how-to-delete-network-connection-in-xp-146539.html så kan man inte ta bort anslutningar utan endast inaktivera dem. Har du något sådant val i menyn som kommer upp när du högerklickar på anslutningen?

 

Men på http://www.techimo.com/forum/networking-internet/61079-how-do-i-delete-network-connections-xp.html finns set i inlägg #6 en anvisning på engelska. Går det att följa den i svenskt XP?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inloggad med admin-konto.

 

Ikonerna nere till höger försvann när man inaktiverade dom. Det var väl egentligen det som var mest störande. Visserligen hade dottern kommit på att man kunde dölja inaktiva ikoner men dom brukade oftast komma tillbaka när hon startade om datorn så hon var ganska less på det.

 

Nu är dom även borttagna.

Det funkade att göra på båda sätten. Det stod i det första tipset att man kunde avinstallera drivrutinen och då försvann anslutningen. Det funkade även på det andra sättet när man via Kontrollpanelen gick in och avinstallerade devicet.

 

Tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...