Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

PSX spel ?


adde34

Rekommendera Poster

Hej

Vet ej om det är tillåtet att skriva det här men gör ett försök.

Undrar om hur man bränner ner ett Playstation 1 spel.

MDF fil och Image fil på 1 kb fick jag. Hjälp den som kan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Vet ej om det är tillåtet att skriva det här men gör ett försök.

Undrar om hur man bränner ner ett Playstation 1 spel.

MDF fil och Image fil på 1 kb fick jag. Hjälp den som kan.

 

Om du menar att du har "tankat" ner ett spel som du vill bränna på skiva, så beror det på hur du har "tankat" det.

Har du hämtat det via någon torrent, eller dc++, så är det ganska säkert inte tillåtet, har du hämtat det från någon spelsajt och du har betalat för det, så är det troligen helt okej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK. Jag har hämtat det från någon spelsajt och jag har betalat för det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK. Jag har hämtat det från någon spelsajt och du har betalat för det [/quot

 

Har du hämtat den och //gästen betalat för den?

 

..tja, det är troligen också okej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK. Jag har hämtat det från någon spelsajt och du har betalat för det [/quot

 

Har du hämtat den och //gästen betalat för den?

 

..tja, det är troligen också okej.

 

Hmm, tyckte att det försvann mycket pengar från kontot i veckan :P .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad fan snackar ni om. Kan ni hjälpa mig eller inte?

 

Det vara bara Stipp som OT skojade till det lite, eftersom du skrev fel ordval i ditt inlägg före Stipp.

För jag har inte betalt något spel och definitivt inte om det är illegalt nerladdat.

Och är det illegalt nerladdat, så får vi inte enligt reglerna bistå med hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just det. Nu såg jag att jag skrev fel. Hur som helst spelet har jag betallat för och om det är illegalt eller inte vet jag inte. Tror att det är legalt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför all gojja om han har tankat ner det lagligt eller ej? Frågan är ju hur han ska bränna ner spelet på en skiva. Inte om det är lagligt eller ej.

 

Har det någon betydelse om han tankat ner det olagligt eller ej då han ska bränna ner spelet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför all gojja om han har tankat ner det lagligt eller ej? Frågan är ju hur han ska bränna ner spelet på en skiva. Inte om det är lagligt eller ej.

 

Har det någon betydelse om han tankat ner det olagligt eller ej då han ska bränna ner spelet?

 

Kortfattat, enligt Eforums regler, så får vi inte diskutera sådant som har med illegala metoder om bl.a nerladdningar av spel och liknande.

 

 

Utdrag ur Eforums regler angående detta om upphovsrättsskydd.

Det är inte tillåtet att distribuera upphovsrättsskyddat material som du ej äger rätten till, samt efterlysa sådant material. Det innefattar även utrustning för att bryta mot lagar eller villkor.

 

Och eftersom det normalt inte är tillåtet att bränna ett spel oavsett om det är för PC eller någon konsol, inte ens för att göra en egen kopia, om man lusläser dom användarlicensvillkor som brukar finnas i det finstilta innan man installerar ett spel.

 

Om vi godtar sådana diskussioner här, och någon anmäler detta, så kan ansvariga för IDG.se som äger denna Community bli fällda för upphovsrättbrott.

Därför är vi och har varit rätt kinkiga på detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...