Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn stänger av sig själv!


Yojjeswe

Rekommendera Poster

Hejsan, ledsen om jag skriver i fel tråd till att börja med.

 

Nu till mitt problem. Detta har hänt 3 gånger nu under dom senaste 2 månaders. Första gången för någon månad sen och sen nu 2 gånger på 2 dagar.

 

Det som händer är att datorn bara slår av sig själv, utan förvarning eller bluescreen eller något. Den bara dör av. När datorn dött och är avstängd så blinkar powerlampan på datorn med några sekunder emellan. Enda sättet att få ingen datorn igen efter det är att dra ut stömkabeln och vänta 1 minut eller så tills powerlampan slutar att blinka. (lite roligt att den blinkar även fast inte kontakten är i)

 

När det hände första gången tänkte jag att det kanske bara var något skumt fel som hände, men det hände igen igår, och när jag försökte starta windows då så startade datorn om sig varje gång den försökte ladda windows xp. Fick lov att formatera för att komma in i windows igen.

 

Någon som vet vad som är på tok och i så fall, vad ska jag göra för att fixa det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Någon som vet vad som är på tok och i så fall, vad ska jag göra för att fixa det?

 

Lite teorier:

 

...första jag tänker på är nätaggregatet. Prova att koppla in ett likvärdigt vid sidan om.

 

...andra är att det är problem med minnet. Kör ett minnestest!

 

http://www.memtest86.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...