Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spel som laggar (Battlefield Bad Company 2)


steffo73

Rekommendera Poster

Köpte Battlefield Bad Company 2. Visar sig att det laggar väldigt mycket. Min fråga är nu om det finns något jag kan uppgradera i min nuvarande dator eller man är dömd att köpa en helt ny. Spel som CoD MW2, funkar perfekt. Jag är inte så hemma i det här med datordelar, därför hoppas jag att någon här kunde hjälpa mig. :)

 

Mina spec idag:

CPU Intel Core 2 6420 @ 2,13GHz 1,6 GHz

2GB Ram

Nvidia GeForce 7600GT 256mb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte Battlefield Bad Company 2. Visar sig att det laggar väldigt mycket. Min fråga är nu om det finns något jag kan uppgradera i min nuvarande dator eller man är dömd att köpa en helt ny. Spel som CoD MW2, funkar perfekt. Jag är inte så hemma i det här med datordelar, därför hoppas jag att någon här kunde hjälpa mig. :)

 

Mina spec idag:

CPU Intel Core 2 6420 @ 2,13GHz 1,6 GHz

2GB Ram

Nvidia GeForce 7600GT 256mb

 

Om du uppgraderar grafikkortet kan du få en riktigt knuff!

 

Visst, spelet i fråga flyter på bäst med 4GB ram och en 4 kärnig processor, men ett nytt grafikkort så som ATI HD 5770 skulle ge dig bra mycket för pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är grafikkortet som bromsar (och inte så lite heller) – se Gurres förslag om HD5770. Eller lägg på en tusenlapp för HD5850 (HD5830 är inte så intressant med tanke på att det kostar i princip lika mycket).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar så mycket för era svar. Men efter mycket funderingar, så har jag kommit fram till att det blir en ny dator ist. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...