Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Uppkoppling

Dumpe

Recommended Posts

Hejsan. vad kan det vara i min bärbara som ligger och jobbar mot nätet hela tiden. Ikonen för nätverket lyser mest hela tiden och enl. aktivitetshanteraren så ligger anv. på allt från 0,01- uppemot 1%. har skannat med Adavare och Panda men hittar inget mysko.

Är det normalt eller.

Mvh Dumpe

Nej, det är inte normalt. Ingår det en brandvägg i det program du har från Panda? I så fall gå igenom inställningarna i den och kolla att där inte finns något okänt som är tillåtet, samt att du kan pröva med att stänga av ett av de tillåtna programmen i taget för att se vilket det är som kan tänkas använda internet.

Tack för svaret Cesilia. Jag hade Windowsbrandväggen på menblev inte mycket klokare av det så jag satte in Comodos brandvägg och den gjorde mig uppmärksam på Voddler så jag avinstallerade Voddler och aktiviteten upphörde så nu är jag trygg igen.

Mvh Dumpe.

Voddler fungerar som ett fildelningsprogram så att när man tittar på en film så laddar man ner filmen från andra som har tittat förut och likaså laddar man upp till andra de filmer man har sett på förut. Det är ett sätt att hålla nere kostnaden för om alla skulle ladda ner från centrala servrar så skulle dessa servrar bli så många och dyra att priset för Voddler inte skulle kunna hållas på den låga nivån som gäller nu.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...