Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trasig skärm på laptop. Går inte att ansluta till extern


Robin Nilsson

Rekommendera Poster

Robin Nilsson

Fick en laptop utan skärm av min far för ett tag sen. Vill använda den som "nätverkshårddisk".

Som sagt har den ingen skärm, och när jag försöker ansluta den till en skärm (vga-vga). Står skärmen bara och blinkar i strömsparläge. Innan jag fick den använde han datorn med extern skärm utan problem... Varför funkar det inte?! Jag får inte ens upp BIOS

 

Ops, "Frekvens utanför bildskärmens blablabla" stod det. Hann inte se eftersom den bara blinkar till så fort.

Jaha, nu kom det fram en mus att röra på. Inget mer. Bara en svart bakgrund

 

:(

 

EDIT: Funkade med samma skärm för några veckor sen kom jag på nu. Men jag kopplade in den i en annan som är mycket större(funkade inte alls). Då kanske den ändrade frekvens inställningar och skit?

 

Ja, jag har testat att klicka Fn + F(?). Knappen som man byter till extern skärm med :thumbsdown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Tjenare Robin,

 

Skulle rekommendera att du prövar att starta upp med den mindre skärmen igen och ändra frekvensuppdateringen på skärmen till lägsta möjliga för att utesluta att det är en OS inställning som orsakar de problemen du har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Fick en laptop utan skärm av min far för ett tag sen. Vill använda den som "nätverkshårddisk".

Som sagt har den ingen skärm, och när jag försöker ansluta den till en skärm (vga-vga). Står skärmen bara och blinkar i strömsparläge. Innan jag fick den använde han datorn med extern skärm utan problem... Varför funkar det inte?! Jag får inte ens upp BIOS

 

Ops, "Frekvens utanför bildskärmens blablabla" stod det. Hann inte se eftersom den bara blinkar till så fort.

Jaha, nu kom det fram en mus att röra på. Inget mer. Bara en svart bakgrund  

 

:(

 

EDIT: Funkade med samma skärm för några veckor sen kom jag på nu. Men jag kopplade in den i en annan som är mycket större(funkade inte alls). Då kanske den ändrade frekvens inställningar och skit?

 

Ja, jag har testat att klicka Fn + F(?). Knappen som man byter till extern skärm med  :thumbsdown:

 

 

 

 

Kanske är lite sent, men.

 

 

 

 

koppla in skrämen, vänta ett ta tills du vet att Windows har startat upp logg on screen. Och då trycker du in Fn + F7. Har för mig att det var F7, kan vara någon brevid den. Men Håll in Fn, klicka på F7 engång och sen släpper ru, ifall skrämen inte har hoppat igång, testa igen samma sak. Och ifall det inte fungerar, testa håll in Fn och klicka 2-3 gånger på F7. 

 

 

 

 

Så fick jag min dator att fungera.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...