Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

d-tools


carlus

Rekommendera Poster

förlåt om tråden kom fel , den nya designen gör mig förvirrad!

 

hur som helst: jag söker ett program som jag kan skapa virtuella cd-rom enheter som d-tools eller alcohol 120%.

 

 

jag har laddat hem över allt.. men när jag håller på att installera så säger mitt antivirus program att det är virus på datorn.. detta är samband med installationen av d-tools och det spelar INGEN roll om jag tar hem det från den officiella sidan.

 

hur kan ett antivirus progam inte se att det r virus förens efter man ska installera.

 

se bild så ser ni själva.

507599.jpg

 

FRÅGA:

 

vart hittar jag ett fräsht ställe att ladda ner d-tools el. liknade utan virus problem

finns det inget lagligt ställe att hitta en version som fungerar och är virus FRITT?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är ju inte jag virusexpert men Daemon Tools har väl på senare tid haft adware (och inte virus) med, vilket verkar vara fallet om man ser din bild.

Själv använder jag sedan flera år PowerISO för ändamålet.

Annars så finns ju detta även i Nero.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HookProcess

Först och främst försöker du installera en gammal version av DAEMON Tools. Ursprunget av din installation medför givetvis risker, men den senaste hittar du här:

http://www.daemon-to...c/eng/downloads

Om du inte tänkt köpa det, är det DAEMON Tools Lite du ska ladda hem. (version 4.35.5.0068 i skrivande stund).

 

"WhenU" är inget egentligt virus, men inget man vill ha på datorn, eftersom det gör att det dyker upp reklam när du surfar ;) (adware). DAEMON Tools har valt att använda WhenU i installationspaketet för att användare ska kunna stödja deras arbete. Men de har även gjort att man kan välja bort installationen av adware, under installationen.

 

Under installationsprocessen väljer du Free licens, vid nästa sida avmarkerar du följande:

Integrera med Windows Explorer

Verktygsfält för utforskare

DAEMON Tools standardsökleverantör

Jag minns inte vilket av de tre alternativen som måste bockas ur, men jag bockade iaf ur de tre ovanstående ;)

Klicka Nästa och bocka ur:

Startsida för webbläsare

Slutför sedan installationen.

 

 

Att varningen dyker upp under installationen beror på att Microsoft Essentials inte klarar av att packa upp själva installationspaketet, men när installationspaketet packar upp filerna och placerar dem i en temporär mapp, då varnar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HookProcess

Först och främst försöker du installera en gammal version av DAEMON Tools. Ursprunget av din installation medför givetvis risker, men den senaste hittar du här:

http://www.daemon-to...c/eng/downloads

Om du inte tänkt köpa det, är det DAEMON Tools Lite du ska ladda hem. (version 4.35.5.0068 i skrivande stund).

 

***

Text angående WhenU i DAEMON Tools installationspaket borttaget eftersom det inte stämmer längre.

DAEMON Toolbar som följer med installationspaketet, kan du läsa mer om här.

***

 

Att varningen dyker upp under installationen beror på att Microsoft Essentials inte klarar av att packa upp själva installationspaketet, men när installationspaketet packar upp filerna och placerar dem i en temporär mapp, då varnar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...