Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flera skärmar


Pepparkakan84

Rekommendera Poster

Pepparkakan84

Jag skulle vilja använda flera skärmar till samma dator, hur gör jag då.

 

Vill ju ha några program igång på ena t.ex. mirc och msn

 

Hur gör man?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja använda flera skärmar till samma dator, hur gör jag då.

 

Vill ju ha några program igång på ena t.ex. mirc och msn

 

Hur gör man?

 

Till att börja med så måste du kolla upp om datorn klarar av flera skärmar, det gör nästan alla så det bör ej vara ett problem. Anslut skärmen till datorn, och aktivera den extra skärmen i bildskärmsinställningar, se mitt exempel! post-64519-126876497636_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pepparkakan84

Till att börja med så måste du kolla upp om datorn klarar av flera skärmar, det gör nästan alla så det bör ej vara ett problem. Anslut skärmen till datorn, och aktivera den extra skärmen i bildskärmsinställningar, se mitt exempel! post-64519-126876497636_thumb.png

 

Hur gör jag får bild på hela externa skärmen?

 

Hur gör jag för att kunna ha vissa program på den enna och visa på den andra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du berättar så lite så det är svårt att hjälpa dig.

 

Har du hittat motsvarande inställningssida som Gurre visade?

Visar den dina båda skärmar?

Har du valt "Utvidga..."?

Bifoga gärna en bild på hur det ser ut i din dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör jag får bild på hela externa skärmen?

 

Hur gör jag för att kunna ha vissa program på den enna och visa på den andra?

 

Om du har fått till som Gurre G visar, så visas samma skrivbord på bägge skärmarna, kolla att det fungerar genom att föra muspekaren från den högra skärmen till den vänstra, sedan är det enkelt att öppna det/dom program som du vill ha på din vänstra skärm, genom att dra över det/dom till den vänstra skärmen, och ha det/dom program som du vill ha på den högra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pepparkakan84

Hur gör jag får bild på hela externa skärmen?

 

Hur gör jag för att kunna ha vissa program på den enna och visa på den andra?

 

Den klarar av flera skärmar, men få de inte att bli stor på externa. De var den från början, men har nog råkat göra något :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pepparkakan84

Du berättar så lite så det är svårt att hjälpa dig.

 

Har du hittat motsvarande inställningssida som Gurre visade?

Visar den dina båda skärmar?

Har du valt "Utvidga..."?

Bifoga gärna en bild på hur det ser ut i din dator.

 

Hur ska jag kunna visa er mina inställningar?

Nej jag hittar inte utvidga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pepparkakan84

Om du har fått till som Gurre G visar, så visas samma skrivbord på bägge skärmarna, kolla att det fungerar genom att föra muspekaren från den högra skärmen till den vänstra, sedan är det enkelt att öppna det/dom program som du vill ha på din vänstra skärm, genom att dra över det/dom till den vänstra skärmen, och ha det/dom program som du vill ha på den högra.

 

Men jag får den att bli spegel, så jag har ju samma saker båda, så när jag rör musen så gör den samma på båda :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se till att fönstret med bildskärmsegenskaperna är aktivt/överst, tryck på Alt+PrntScreen

Starta Paint

Redigera - Klistra in

Arkiv - Spara som

Välj png eller jpg som filformat, ange t ex Skrivbordet och skriv in ett filnamn och spara.

Skriv ett svar här och under rubriken Bilagor hittar du en knapp för att bläddra fram bilden du sparade och därefter trycker du på Bifoga denna fil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pepparkakan84

Se till att fönstret med bildskärmsegenskaperna är aktivt/överst, tryck på Alt+PrntScreen

Starta Paint

Redigera - Klistra in

Arkiv - Spara som

Välj png eller jpg som filformat, ange t ex Skrivbordet och skriv in ett filnamn och spara.

Skriv ett svar här och under rubriken Bilagor hittar du en knapp för att bläddra fram bilden du sparade och därefter trycker du på Bifoga denna fil.

 

Så ser de ut:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-67068-126908016061_thumb.png

 

Vad har du för val under "Flera bildskärmar", nu har du ju inställt på att bara visa skrivbordet på skärm 2, du borde kunna välja att visa på bägge skärmarna, annars blir det svårt?

 

Så här ser det ut hos mig, men utseendet kan vara lite olika, jag har alltså inställt på "Utvidga dessa bildskärmar", du hade tydligen först inställt på att "Spegla dessa bildskärmar", nu att bara visa skärm 2?

post-13429-126908629535_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pepparkakan84

Vad har du för val under "Flera bildskärmar", nu har du ju inställt på att bara visa skrivbordet på skärm 2, du borde kunna välja att visa på bägge skärmarna, annars blir det svårt?

 

Så här ser det ut hos mig, men utseendet kan vara lite olika, jag har alltså inställt på "Utvidga dessa bildskärmar", du hade tydligen först inställt på att "Spegla dessa bildskärmar", nu att bara visa skärm 2?

 

Jag har inget som heter utvidga, men jag kan välja 1 eller båda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...