Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inget ljud trots uppdaterade drivrutiner


lindav

Rekommendera Poster

Hej Hej!

 

Nu har jag provat allt och googlat så att fingrarna blöder.

 

Problemet är att jag inte har ngt ljud i varken hörlurar eller stereo vare sig när jag pluggar in i bak-panelen eller front-panelen. Förut kände realtek audio manager om jag pluggade in något men det gör det inte heller längre. Alla drivrutiner är som de ska och jag har testat olika för att vara säker. Jag har provat olika inställningar i bios (ac97 och det andra alternativet). Ja.. jag har testat allt som går att googla sig till. Är det någon snäll själ här som har något förslag på vad det kan vara? Själv tänkte jag att det kunde vara inputsen som är trasiga men då borde de inte vara det på framsidan... btw. Detta problem uppstod när jag var på semester i Thailand och datorn stod hemma...

 

Jag sitter på:

Windows xp

Moderkort: Asus m2v-mx

Moderkortschipset VIA K8M890CE, AMD Hammer

CPU typ AMD Sempron, 1800 MHz (9 x 200) 3200+

Ljudkort Realtek ALC883 @ VIA VT8237A High Definition Audio Controller

 

Tack på förhand!

 

Linda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok... nån som har ngn bra guide till hur man byter ljudkort? och kanske ngt bra men billigt ljudkort? För övrigt undrar jag om det kan bero på elstötar?.. eller nåt? Eller att det bara är gammalt...

 

Tack så mycket!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag har haft samma problem som du efter installation av ny HD. Provat alla råd som jag hittat utan framgång och var beredd på att formatera och börja om på nytt.

Problemet löstes genom att jag körde in drivrutinerna till realtek från skivan till moderkortet på nytt och nu fungerar ljudet igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...