Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte bränna SVCD i Nero 7


totte92

Rekommendera Poster

Hej, jag har försökt bränna en SuperVideo CD (SVCD) ett antal gånger nu men jag lyckas inte. Jag har två filmer som ska vara med på skivan som har samma standard som en SVCD ska d.v.s:

 

Video

  • Codec: MPEG-2
  • Resolution: 2/3 D1
  • PAL: 480x576
  • Aspect Ratio: 4:3
  • PAL: 25 fps
  • Bit rate: Över 2,600 kps

 

Audio

  • Codec: MPEG-1 Audio Layer II
  • Frequency: 44.1 kHz
  • Bit rate: 192 kps

 

De två filerna är tillsammans 612MB stora. När programmet har kodat färdigt filerna kommer det upp en ruta där det står att den totala storleken är 756MB och får därför inte plats på skivan. Jag testade stänga kodningen men storleken blir fortfarande för stor. Istället för att fortsätta komprimera filerna tills dom skulle passa provade jag bränna med Ashampoo och det funka fint, behövdes inte omkodas eller någonting. Men där kunde man inte ha några menyer så jag vill fortsätta använda nero. Men vad är felet egentligen. Är inte 612MB 612MB längre utan 756MB?

Jag kan tänka mig att framerate:en pixlas upp när nero omkodar filmerna och därför blir filmerna större än vad dom var innan. Men när jag stänger av funktionen borde det ju funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var dett rätt länge sedan man höll på och brände SVCD men om jag nu minns rätt så rymmer en CD ett visst antal minuter (80)om man bränner som SVCD. Alltså filmens längd. Det gick bra att bränna en fil på 730 Mb på en 700 Mb stor cd. Bara filmen inte var för lång. Omvänt så torde en filmfil på 600 Mb inte rymmas om filmen är 100 minuter..

Jag antar att om man lägger in menyer osv. så tar ju de också plats.

Då får man väl bränna på en DVD i stället antar jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...