Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Hårdvara

niclasjohansson

Recommended Posts

niclasjohansson

hej!

jag behöver hjälp med ett inköp, jag hade tänkte byta upp mig till ett nytt mordekort, men plånbok är inte den tjockaste.. så jag tänkte köpa ett modekort som jag kan ha kvar min gamla processor (kanske tom mitt grafikkort ett tag) men byta ramminnen till ddr3 ? tror ni det finns något sånt mordekort eller är jag helt ute och cyklar ?

här är min setup

AMD Phenom 8400 Triple-Core Processor 2.11

GeForce 8500 GT

och om det nu finns så det funkar , kan inte någon vänlig själ hjälpa mig med detta ? jag är ganska ny inom att byta hårdvara men med lite hjälp ska nog allt gå vägen! tack i förhand !:)

hej!

jag behöver hjälp med ett inköp, jag hade tänkte byta upp mig till ett nytt mordekort, men plånbok är inte den tjockaste.. så jag tänkte köpa ett modekort som jag kan ha kvar min gamla processor (kanske tom mitt grafikkort ett tag) men byta ramminnen till ddr3 ? tror ni det finns något sånt mordekort eller är jag helt ute och cyklar ?

här är min setup

AMD Phenom 8400 Triple-Core Processor 2.11

GeForce 8500 GT

och om det nu finns så det funkar , kan inte någon vänlig själ hjälpa mig med detta ? jag är ganska ny inom att byta hårdvara men med lite hjälp ska nog allt gå vägen! tack i förhand !:)

Får jag börja med att fråga varför du ska byta moderkort?

Har ditt gamla gått sönder eller vill du få bättre prestanda?

Om du är ute efter prestandan kan jag säga direkt att ett byta utav moderkort och minnen INTE kommer hjälpa mycket alls, jag hade hellre sett att du köpt ett nytt grafikkort om du är sugen att spela spel.

Om du är ute efter prestandan kan jag säga direkt att ett byta utav moderkort och minnen INTE kommer hjälpa mycket alls, jag hade hellre sett att du köpt ett nytt grafikkort om du är sugen att spela spel.

Ja, helt klart! :thumbsup:

• 1 month later...
niclasjohansson

Får jag börja med att fråga varför du ska byta moderkort?

Har ditt gamla gått sönder eller vill du få bättre prestanda?

det har tyvärr gått sönder så jag måste fixa ett nytt. jag är ute efter en snabbare dator, inte så mycket spel faktiskt. spelar inga nya spel utan bara gammla klassiker som wc3 och sånt :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...