Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hotmail virus (spam) Dear Friends


brillo

Rekommendera Poster

Fick ett mail ifrån en polare idag som jag öppnade utan att tänka speciellt mycket på att rubriken var på engelska.

 

Men när jag öppnade den visade de sig att de spam, så jag ringe min polare o han sa att han oxå öppnat ett sånt mail tidigare, och efter de så skickas de en massa spam mails från hans adress till folket i hans adressbok.

Så nu har väl jag fått samma skit.

 

Har varnat de få jag har i adressboken, men de jag undrar nu är om jag måste byta password osv?

Eller e de bara nått skit som snott adresserna?

Finns det nått sätt att ta bort de? Eftersom de tydligen skickas ut spam olika datum och tider.

Behöver man vara orolig att det är något allvaligt virus elelr nått sånt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde skriva att det som stod i mailet var någon sorts info om någon sida som sålde digitalkameror, om det kan vara till nån hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HookProcess

Öppnade du bara mailet? Använder du någon mail-klient (t.ex. Outlook Express)?

Om du möjligen har kvar mailet, vore jag tacksam om du skickade det till mig ;)

 

hookprocess [kanelbulle] gmail.com

 

Har du inte klickat på någon länk eller bifogad fil i mailet tippar jag på att det är ganska lugnt för din del. Innan du byter lösenord, vilket jag starkt rekommenderar, tycker jag du skall göra en genomsökning med ESET Online Scanner som du hittar här:

http://www.eset.com/online-scanner

 

Hittas något hot, är det bara att klistra in loggen här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag öppnade bara mailet klickade inte på nån länk eller så.

Jag vidaebefodrar mailet till dig :) överskriften är Dear friends ska även söka igenom me den där eser online scanner.

 

Tack för hjälpen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick upp ett threat

 

C:\Users\Joakim\Desktop\Blakroc - Blakroc [2009OtherMP3V0(VBR)]\Blakroc_-_Blakroc_artwork.scr a variant of Win32/Injector.AHY trojan cleaned by deleting - quarantined

 

Ska jag ta bort den eller e de nått som den misstagit för en trojan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HookProcess

Tack för mailet! Inget hot i mailet mer än länken.

 

Den filen ska bort bort ;) Det kan vara en legitim fil, men jag hade tagit bort den direkt. Om det är en legitim fil, är det bara en ful skärmsläckare och inget att ha ändå :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...