Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Program för att kolla hur hårddisken mår.

Martin_355

Recommended Posts

Hej. Undrar om det är någon som känner till något bra program för att kunna om det är problem med hårddisken eller inte. Jag vet att det finns på tillverkarens hemsida. Jag vill kunna se hur det är med en extern hårddisk (ansluten genom usb) om den är ok eller inte.

Har laddat ett program för seagate men den kollar ju bara dem hårddiskarna som är installerade i datorn. Vill kunna komma åt externa hårddiskarna med? Har installerat ett annat som heter "hdd health". Den kollar bara hur den interna hårddisken fungerar.

Har också en fråga när det gäller program som man har tagit bort. Mappen där programmet har funnits finns kvar trots att man har avinstallerat det. Undrar om någon kan hjälpa mig med det.

Det var det hela.

Önskar er en trevlig Dag/kväll.

Nog är det meningen att SeaTools for Windows ska kunna kolla USB-anslutna hårddiskar:

SeaTools for Windows tests SATA, USB, 1394, ATA (PATA/IDE) and SCSI drives.
http://www.seagate.com/www/en-us/support/downloads/seatools/

När det gäller programmet som inte avinstallerades helt så får du nog tala om vad det är för program. Finns det någon fil i programmappen som heter något med uninstall?

Fast det ska sägas att det är enklare att kolla hälsan, och snabbare, om hårddisken är ansluten internt. USB är alltid en flaskhals.

Avinstallerade program som blir kvar, det är oftast lite inställlningsfiler eller loggar som de lämnar efter sig. Dessa kan du radera utan problem vanligtvis.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...