Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skriva ut 2 ex av rapport, med olika text på.


Shape_sthlm

Rekommendera Poster

Shape_sthlm

Jag har en rapport som jag vill skriva ut i 2 ex.

 

Skillnaden är att jag på det andra exemplaret vill att det ska stå "BOKFÖRINGSUNDERLAG" samt att användarens namn kommer med och tid för utskrift.

 

Det är alltså kod för utskrift av ex nr 2 som jag behöver. Underlaget är dock samma, en rapport i Access.

 

Kan man ha den här extra texten som jag vill ha utskriven som ett objekt på rapporten, och med hjälp av nån egenskap typ dold/ej dold få med den på utskrift?

 

Eller har någon nått annat förslag?

 

Tacksam för er hjälp

 

 

/M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmh, det är Access...höll på att svara om Excel...

 

kan då bara teorisera lite.

 

Du kan testa att skapa en liten bild med denna text, en bild som du sedan tar fram när så behövs.

Eller att du skapar en kopia av din rapport som har de extra egenskaperna.

 

fast, skit, jag har inte Access och ingen erfarenhet av att skapa rapporter i Access.. Ja, tar och skickar denna tråd till Access då det mer är ett Access-problem än ett VBA-problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shape_sthlm

Mmh, det är Access...höll på att svara om Excel...

 

kan då bara teorisera lite.

 

Du kan testa att skapa en liten bild med denna text, en bild som du sedan tar fram när så behövs.

Eller att du skapar en kopia av din rapport som har de extra egenskaperna.

 

fast, skit, jag har inte Access och ingen erfarenhet av att skapa rapporter i Access.. Ja, tar och skickar denna tråd till Access då det mer är ett Access-problem än ett VBA-problem.

 

Ja ok, lite kluven vart man ska skapa tråden ibland. Det är ju ett problem som kan lösas på olika sätt. Ska faktiskt ta och testa det där med bild och se hur det blir. Thankz

 

 

/M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Shape_sthlm

Mmh, det är Access...höll på att svara om Excel...

 

kan då bara teorisera lite.

 

Du kan testa att skapa en liten bild med denna text, en bild som du sedan tar fram när så behövs.

Eller att du skapar en kopia av din rapport som har de extra egenskaperna.

 

fast, skit, jag har inte Access och ingen erfarenhet av att skapa rapporter i Access.. Ja, tar och skickar denna tråd till Access då det mer är ett Access-problem än ett VBA-problem.

 

Löst det! Det kluriga va egentligen att styra rapporten ifrån ett formulär eftersom jag verkar vara tvungen att ha rapporten öppen för att komma åt egenskapen på textboxen i detta fallet. I slutändan blev det ganska kort och bra.

 

objPrint.Visible = False
i = 1
For i = 1 To 2
   If i = 2 Then objPrint.Visible = True
DoCmd.OpenReport strReport, acViewNormal, , , acHidden
Next i

 

 

 

/M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...