Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur lära sig EPiServer själv?


manzan

Rekommendera Poster

Hej!

Jag är en rätt van webbutvecklare. Har jobbat med CMS:en Joomla och WordPress bl.a. Jag är dock arbetslös för närvarande, men har kanske möjlighet att få jobb om jag lär mig EpiServer. Är det någon som vet hur man kan lära sig EPiSErver via nätet?

 

Jag har varit ute på episerver.se och world.episerver.com och hittat en massa dokumentation. Dessutom hittade jag att man kunde skaffa en demolicens på 30 dagar. Jag testade med det, men jag lyckades inte få igång det då direkt och sedan fick jag annat jobb en period. Nu när jag ska försöka igen, så har ju de 30 dagarna passerat. Hur gör man då? Är det helt omöjligt att få testa? Hur i all sin dar ska man kunna lära sig? Jag har inte råd att gå svindyra kurser.

 

Vore tacksam om någon kunde komma med ngt tips om hur man kan göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det för privat bruk eller professionellt du tänker du ha nytta av EpiServer?

Om det är professionellt kan du försöka prata med din arbetsgivare, eller ta lån för utbildning. Det senare gjorde jag; tog lån på 18.000 som jag betalade tillbaka på två år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ju för närvarande ingen arbetsgivare, men jag kan ev. få om jag lär mig EPiServer.

Tanken är att lära mig själv privat för att kunna få jobbet. Jag har inga planer på ngt annat. Om jag skulle starta ngt eget skulle jag hålla mig till Joomla och WordPress som CMS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du skall starta eget skall du absolute gå en EpiServer-kurs.

Konsulter inom Episerver är minst sagt åtrovärda!!

Det hade jag funderingar på (när jag var egenföretagare) innan det blev så hett. Nu kan jag tycka att det är lite synd att jag inte gjorde det och fortsatte vara egenföretagare på heltid...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser