Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

2 innehållsförteckningar i samma dokument - Word


Lorrp

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har försökt mig på att ha 2 st innehållsförteckningar i samma dokument i microsoft Word. Det fungerar förutom att när jag ändrar format, typsnitt, storlek på texten med mera så ändras detta i båda innehållsförteckningarna även om det är flera sidor mellan dem.

 

Hur gör jag för att se till så att de är "individuella" och inte påverkas av varandra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag har försökt mig på att ha 2 st innehållsförteckningar i samma dokument i microsoft Word. Det fungerar förutom att när jag ändrar format, typsnitt, storlek på texten med mera så ändras detta i båda innehållsförteckningarna även om det är flera sidor mellan dem.

 

Hur gör jag för att se till så att de är "individuella" och inte påverkas av varandra?

 

Jag förutsätter att du har gjort innehållsförteckningarna med den automatiska funktionen? prova att ändra formatmall på den ena.

 

Sen undrar jag varför du ska ha två innehållsförteckningar? är det för olika avsnitt eller så?

Jag misstänker nämligen att du behöver skapa en del avsnittsbrytningar för att Word ska känna av att det är två olika. Det gör att du kan ha en innehållsförteckning för avsnitt ett och en annan för avsnitt 2.

 

Jag är inte helt hundra på om jag kan förklara exakt hur man gör. Får jag pilla lite i word så kan jag nog gå igenom stegen men just nu är jag lite osäker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stämmer, jag har gjort dem med automatfunktionen.

 

Behöver en innehållsförteckning som är som "vanligt", visar vilken sida kapitlen är på. Men sen behöver jag också skapa en lista på (vi kan kalla dem) paragrafer. Vilken sida respeketive paragraf är på. Den listan vill jag inte att den skall innehålla rubrikernas/kapitlens sidnumerering. Den skall enbart innehålla paragraferna.

 

Mvh Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stämmer, jag har gjort dem med automatfunktionen.

 

Behöver en innehållsförteckning som är som "vanligt", visar vilken sida kapitlen är på. Men sen behöver jag också skapa en lista på (vi kan kalla dem) paragrafer. Vilken sida respeketive paragraf är på. Den listan vill jag inte att den skall innehålla rubrikernas/kapitlens sidnumerering. Den skall enbart innehålla paragraferna.

 

Mvh Peter

 

Jaha, ok.

Det skulle jag lösa genom att först skapa en innehållsförteckning och sen skapa en indexförteckning över paragraferna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...