Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte ansluta kameran till datorn efter systemåterställning


Kelle36

Rekommendera Poster

Var tvungen att göra en systemåterställning och sedan går det inte att ansluta kameran till datorn. Har provat i båda uttagen för usb. Det har fungerat bra tidigare. Hjälper inte installera om kameran. Fick en uppdatering av zoombrowser från Canon men det hjälper inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var tvungen att göra en systemåterställning och sedan går det inte att ansluta kameran till datorn. Har provat i båda uttagen för usb. Det har fungerat bra tidigare. Hjälper inte installera om kameran. Fick en uppdatering av zoombrowser från Canon men det hjälper inte.

 

 

Har du testat om något annat fungerar i USB-uttagen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inget annat att testa. Dom fungerade bra föresystemåterställningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inget annat att testa. Dom fungerade bra föresystemåterställningen.

 

Har du tittat i Enhetshanteraren hur läget är på USB-fronten?

 

Och berätta gärna vad du har för operativsystem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för att du svarar. Har kollat Enhetshanteraren, får följande svar: egenskaper för usb CF Reader

Den här maskinvaran kan inte startas eftersom dess konfigurationsinformation i registret är ofullständig eller skadad. (Kod 19)

 

Klicka på Sök efter lösningar om du vill skicka information om enheten till Microsoft och kontrollera om det finns någon lösning.

 

--------Här sökte jag efter drivrutiner och fick svar: "det gick inte att läsa in drivrutiner"

 

Jag har Vista operativsystem.

 

Kamerans filer finns under Program där jag har installerat men sen "finns det inget kamera" när jag försöker ansluta den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för att du svarar. Har kollat Enhetshanteraren, får följande svar: egenskaper för usb CF Reader

Den här maskinvaran kan inte startas eftersom dess konfigurationsinformation i registret är ofullständig eller skadad. (Kod 19)

 

Klicka på Sök efter lösningar om du vill skicka information om enheten till Microsoft och kontrollera om det finns någon lösning.

 

--------Här sökte jag efter drivrutiner och fick svar: "det gick inte att läsa in drivrutiner"

 

Jag har Vista operativsystem.

 

Kamerans filer finns under Program där jag har installerat men sen "finns det inget kamera" när jag försöker ansluta den.

 

Det tycks mig som att du har funnit bekräftelse på att något är galet och ungefär vad, men jag befarar att jag inte kan vara till mycket hjälp att faktiskt lösa problemet.

 

Jag ber andra, kunnigare personer här på forumet rycka in och hjälpa dig åtgärda problemet!

 

Varför nödgades du göra en systemåterställning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, du var till stor hjälp.

Tack vare ditt tips om Enhetshanteraren fick jag en beskrivning av problemet som jag kunde skicka till datorsupporten - innan dess kunde han inte klara av denna fråga.

Med ledning av beskedet i enhetshanteraren har han nu kunnat hjälpa mej så jag kan använda kameran till datorn.

mvh Kerstin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du beskriva vad du gjorde? Det kan ju vara till nytta för någon annan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...