Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skräpande torrentfiler


rassau

Rekommendera Poster

Har upptäckt att jag har torrentfiler som ligger kvar på datorn, ganska irriterande faktiskt. De kan enbart hittas med sökfunktionen... Ska man deleta dem står det att filerna inte finns längre, och att man ska verifiera objektetsplats(står vilken mapp de har legat i). Jag går in i mappen, där finns ingenting...

 

Jag har provat med unlocker, vilket inte funkat, jag har provat att sätta in andra filer med samma namn i mappen, jag har använt" delete invalid files" och deleteat hela mappen, då försvann vissa torrents, men mappen har kommit tillbaka(?!) och vissa torrents hittas fortfarande när man söker.

 

Nu är ju detta inte ett så stort problem egentligen(filerna skadar ju knappast) men mycket irriterande.

 

Någon lösning på detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du avslutar bittorrentklienten?

Eller dubbelklickar på torrenten, låter nerladdningen börja, välj att ta bort torrent+data med klienten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shape_sthlm

Har upptäckt att jag har torrentfiler som ligger kvar på datorn, ganska irriterande faktiskt. De kan enbart hittas med sökfunktionen... Ska man deleta dem står det att filerna inte finns längre, och att man ska verifiera objektetsplats(står vilken mapp de har legat i). Jag går in i mappen, där finns ingenting...

 

Jag har provat med unlocker, vilket inte funkat, jag har provat att sätta in andra filer med samma namn i mappen, jag har använt" delete invalid files" och deleteat hela mappen, då försvann vissa torrents, men mappen har kommit tillbaka(?!) och vissa torrents hittas fortfarande när man söker.

 

Nu är ju detta inte ett så stort problem egentligen(filerna skadar ju knappast) men mycket irriterande.

 

Någon lösning på detta?

 

Vilket os? dessa sparas i en app-mapp under varje användare tror jag, vet inte riktigt sökvägen. Hittade själv denna mapp av en slump för inte så länge sen. Där fanns typ 3 års historik på nerladdade torrenter, ganska kul läsning :-)

 

 

 

/M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket os? dessa sparas i en app-mapp under varje användare tror jag, vet inte riktigt sökvägen. Hittade själv denna mapp av en slump för inte så länge sen. Där fanns typ 3 års historik på nerladdade torrenter, ganska kul läsning :-)

 

 

 

/M

 

VISTA =) Men det går inte få bort dom på nåt sätt eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du avslutar bittorrentklienten?

Eller dubbelklickar på torrenten, låter nerladdningen börja, välj att ta bort torrent+data med klienten?

 

Ja, det funkar nog, men om man redan har tagit bort det i torrenten så är det ju kört =P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shape_sthlm

VISTA =) Men det går inte få bort dom på nåt sätt eller?

 

I Vista så ska du nog leta i följande om du använder t.ex uTorrent

 

C:\Users\DittAnvändarNamn\AppData\Roaming\uTorrent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Vista så ska du nog leta i följande om du använder t.ex uTorrent

 

C:\Users\DittAnvändarNamn\AppData\Roaming\uTorrent

 

Jo, men som jag skrev tidigare så försvinner dom inte, eller så går det inte ta bort ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shape_sthlm

Jo, men som jag skrev tidigare så försvinner dom inte, eller så går det inte ta bort ändå.

 

Det är väl bara att markera och delete, funkar bra på min Vista.

Obs, att även om du tar bort torrent+data via klienten så ligger torrent-filen kvar i mappen. du måste alltså göra det manuellt

 

men jag ska inte tjata mer om det, säger du att det verkligen inte går att ta bort den så har du ju säkert rätt. verkar ju vara nåt annat som spökar på din dator, så det har nog inget med torrenter att göra.

 

/M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...