Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med router


Areee

Rekommendera Poster

Hej, som rubriken säger så har jag problem med min nyköpa router. Det är D-link Dir-855.

Problemet i fråga är att ungefär var 20 - 30 sekund så försvinner mitt nät i ca. 3 - 4 skeunder. Förutom detta så fungererar det perfekt men det är väldigt störande, för jag är en persson som gillar att spela och att var 20 sekund lagga sönder i 3 sekunder är inte särkilt bra för spelandet! biggrin.gif

 

Så jag undrar om det är något fel jag kan fixa eller om det kanske är så att routern är gjord så? Om det inte går att fixa så kommer det göra mig tokig helt ärligt!

 

 

 

---------------------------------------

 

Moderator flyttar tråden till lämpligare forum

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jannejanne

Tre frågor:

Ansluter du till routern trådlöst eller med nätverkskabel?

Har du öppnat de portar som behövs för spelen i routerns brandvägg?

Vilket operativsystem har du på datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

1. Jag ansluter med trådlöst.

 

2. Det vet jag inte, är det samma som den brandvägg som finns på datorn?

 

3. Jag har Windows Vista Home Premium.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att se om problemet beror på den trådlösa förbindelsen så vore det bra om du kunde ansluta datorn till routern med nätverkskabel.

 

Har du uppdaterat med den senaste firmware från D-links webbplats?

Likaså har du hämtat de senaste drivrutinerna för det trådlösa nätverkskortet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag har redan tänkt att testa med sladd istället. Det är bara att den är lite jobbig att få fram haha.

 

Nätverkskortet är uppdaterat men jag ska kolla om det finns någon ny firmwire för routern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inte någon möjlighet att bjuda in en kompis med en bärbar dator som du kan ställa bredvid router och ansluta med kabel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har idag skaffat en ny nätverkskabel. Ska testa hur det går med den. Jag har flera datorer i huset också som jag kan kolla om det fungerar på de datorerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...