Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Msn Live + Win 7 x64


HampusL

Rekommendera Poster

Hej!

 

jag har ett problem som jag irriterar mig på väldigt mycket. Det är så här att jag formaterade om min dator för ett tag sedan med Windows 7 Ultimate x64 och det funkar klockrent förutom att jag har ett problem med Msn som jag har försökt lösa i ett antal veckor nu men inte hittat någon lösning på det...

 

Det är så att när jag skriver till personer på msn så är det inte alltid de får mitt meddelande utan att jag kanske kan spamma samma sak ungefär 20 ggr och det kommer fram en gång... Men det mystiska är att jag får inget fel meddelande på att det inte kommit fram utan det märker jag kanske 10 min senare när personen som jag svarar skriver och frågar varför jag inte har svarat...

 

Antar att det kan ha något med 64-bitars att göra för att det fungerade innan när jag körde med 32-bitars windows 7 ultimate.

 

Snälla hjälp mig!

 

Mvh Hampus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kan se in din skickatbox att du har sänt iväg mailen, så tycker jag snarare att det verkar vara något i servern som gör så dina mail inte kommer fram som dom ska?

 

Tror inte det har med din dator att göra, eftersom allt du gör med msn gör du ju ute på nätet, via msn´s server, och inte lokalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, Jag glömde att specificera lite tror jag, Jag menar programmet Msn Messenger..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om jag inte har fel, så är det väl hotmail, som man använder i msn, även om man har msn nerladdad i datorn, msn innehåller ju inte bara hotmail, utan en hel del annat också, så i och med att inloggning sker i msn, så blir man automatiskt inloggad i hotamil också.

Hotmail var ju ändå från början ett eget separat mailprogram, som nu är inbakad i detta msn.

Men det kan ju vara så att dina mottagare har sina spamfilter för hårt uppsatta, då kan många "vanligare" mail tyvärr även hamna i dessa filter.

Har själv råkat ut för detta.

 

Så be dom att sänka detta ett eller ett par steg, och se om det hjälper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att veta varför dina kontakter inte får dina mail, när du inte ser något fel i din mailbox, är ju inte helt enkelt att svara på, har du testat att skicka till dig själv, så du ser att allt du skickar kommer fram, testa att slumpmässigt skicka runt 10 testmail till dig själv några i taget vid olika tider, och kolla så du får dom, får du alla, så är nog inte felet hos dig utan någon annanstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att jag ska skicka Mail på min hotmail eller att jag ska skicka snabbmeddelanden på msn till mig själv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att jag ska skicka Mail på min hotmail eller att jag ska skicka snabbmeddelanden på msn till mig själv?

 

Läste igenom tråden igen, och ditt problem handlar tydligen om att skicka meddelanden i just msn, stämmer det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, detta gäller programmet msn inte skicka mail från msn.se eller Hotmail.com!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, detta gäller programmet msn inte skicka mail från msn.se eller Hotmail.com!

 

Hmm, fungerar det tvärtom, att du får alla mess som dom skickar?

Har dom kollat sina loggar, om dom kan se dina mess i loggarna?

Detta under förutsättning att detta är aktiverat förstås?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det får allt som de kan se på msn, men som sagt ibland får de inte allt från mig och då registeras det inte i loggen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju vara en serverfråga, eller någon inställning i msn, men jag använder inte msn, så jag är inte säker på hur det ser ut i inställningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad använder du för program istället då?

 

Inget, använder inte chattprogram, typ msn, icq eller liknande, inte ens facebook har tillträde till denna dator, klarar mig utan dessa :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, Hur får du tag på omvärlden då? Bara ringer eller? Jag ska förresten kolla hur det ligger till hos de som jag skriver till som inte får allt om det kanske är någon bug eller ett fel där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, Hur får du tag på omvärlden då? Bara ringer eller? Jag ska förresten kolla hur det ligger till hos de som jag skriver till som inte får allt om det kanske är någon bug eller ett fel där.

 

Hehe, jo man kan faktiskt ringa på en vanlig telefon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, Hur får du tag på omvärlden då? Bara ringer eller? Jag ska förresten kolla hur det ligger till hos de som jag skriver till som inte får allt om det kanske är någon bug eller ett fel där.

 

Jag hade liknande problem en gång i tiden, det handlade om att msn inte är så duktig på att förstå proxyservrar, vad har du för internetuppkoppling?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...