Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

3 modem kopplar ner


rammega

Rekommendera Poster

Har skaffat ett trådlöst abonemang genom 3. När vi gjort alla uppdateringar och all annan skit dom föreslår, så kopplar det ner efter c:a 15 min i bästa fall.

Vart man än vänder sig så ska man bevisa massa idotiska prylar. Jag går inte in på det. Vi har provat i XP och win7. Men samma sak händer där.

Är det någon som vet något om detta? Vi kan ju inte använda vårat abonemang och 3 vägrar ta tillbaka skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jannejanne

Kanske lite hjälp

http://www.kovservices.kov.se/teckeninfo/html/36.htm

och tag kontakt med kommunens konsumentrådgivning.

annars är det tyvärr (eller lyckligtvis så att) kontakt med lokalpressen eller TV plus är det som är effektivast.

 

En bilägare som inte fick rätt hos en bilhandlare (känt bilmärke) tog och skrev/målade allt som hänt med bilen på bilen och parkerade utanför bilfirman.

 

Och i fortsättningen kollar du förståss leverantörsomdömena på prisjakt och www.cint.se innan du köper nått.

http://www.cint.se/Sweden/Asp20/Leaf.asp?id=124025

det du råkat ut för är normalt hos 3 enligt ett inlägg...

http://www.cint.se/Sweden/Asp20/Leaf.asp?Id=124025&LastJudgement_ID=&ShowAll=Yes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Har skaffat ett trådlöst abonemang genom 3. När vi gjort alla uppdateringar och all annan skit dom föreslår, så kopplar det ner efter c:a 15 min i bästa fall.

Vart man än vänder sig så ska man bevisa massa idotiska prylar. Jag går inte in på det. Vi har provat i XP och win7. Men samma sak händer där.

Är det någon som vet något om detta? Vi kan ju inte använda vårat abonemang och 3 vägrar ta tillbaka skiten.

 

Jag hade samma problem för några år sen. Efter en del diskutioner gick Tre med på att avbryta abonnemanget trots bindningstid på 24 mån. Jag lovade även dem att jag aldrig någonsin kommer bli kund igen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade samma problem för några år sen. Efter en del diskutioner gick Tre med på att avbryta abonnemanget trots bindningstid på 24 mån. Jag lovade även dem att jag aldrig någonsin kommer bli kund igen :)

Ok. Ditt svra känns lite kryptiskt. Kan du inte utveckla det lite?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Ok. Ditt svra känns lite kryptiskt. Kan du inte utveckla det lite?

 

Jag hade enorma problem med både ofrivillig nedkoppling och långsam överföring. Jag loggade hastighet och förbindelse mha ping (finns bättre verktyg, men men) under ett dygn och skickade loggen, samt ett förklarande mail, till kundtjänst. De avbröt abonnemanget direkt (och jag skickade tillbaka modemet) och det hela var ut världen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade enorma problem med både ofrivillig nedkoppling och långsam överföring. Jag loggade hastighet och förbindelse mha ping (finns bättre verktyg, men men) under ett dygn och skickade loggen, samt ett förklarande mail, till kundtjänst. De avbröt abonnemanget direkt (och jag skickade tillbaka modemet) och det hela var ut världen.

Ok.tack för dina svar. Dom ska debugga skiten nu så får vi se. Supporten tjatade om att eftersom jag hade 3 segment i snitt på mottagning så borde det funka. tycker han ja!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...