Just nu i M3-nätverket
Jump to content

3 modem kopplar ner


rammega

Recommended Posts

Har skaffat ett trådlöst abonemang genom 3. När vi gjort alla uppdateringar och all annan skit dom föreslår, så kopplar det ner efter c:a 15 min i bästa fall.

Vart man än vänder sig så ska man bevisa massa idotiska prylar. Jag går inte in på det. Vi har provat i XP och win7. Men samma sak händer där.

Är det någon som vet något om detta? Vi kan ju inte använda vårat abonemang och 3 vägrar ta tillbaka skiten.

Link to comment
Share on other sites

Kanske lite hjälp

http://www.kovservices.kov.se/teckeninfo/html/36.htm

och tag kontakt med kommunens konsumentrådgivning.

annars är det tyvärr (eller lyckligtvis så att) kontakt med lokalpressen eller TV plus är det som är effektivast.

 

En bilägare som inte fick rätt hos en bilhandlare (känt bilmärke) tog och skrev/målade allt som hänt med bilen på bilen och parkerade utanför bilfirman.

 

Och i fortsättningen kollar du förståss leverantörsomdömena på prisjakt och www.cint.se innan du köper nått.

http://www.cint.se/Sweden/Asp20/Leaf.asp?id=124025

det du råkat ut för är normalt hos 3 enligt ett inlägg...

http://www.cint.se/Sweden/Asp20/Leaf.asp?Id=124025&LastJudgement_ID=&ShowAll=Yes

Link to comment
Share on other sites

Mr Andersson

Har skaffat ett trådlöst abonemang genom 3. När vi gjort alla uppdateringar och all annan skit dom föreslår, så kopplar det ner efter c:a 15 min i bästa fall.

Vart man än vänder sig så ska man bevisa massa idotiska prylar. Jag går inte in på det. Vi har provat i XP och win7. Men samma sak händer där.

Är det någon som vet något om detta? Vi kan ju inte använda vårat abonemang och 3 vägrar ta tillbaka skiten.

 

Jag hade samma problem för några år sen. Efter en del diskutioner gick Tre med på att avbryta abonnemanget trots bindningstid på 24 mån. Jag lovade även dem att jag aldrig någonsin kommer bli kund igen :)

Link to comment
Share on other sites

Jag hade samma problem för några år sen. Efter en del diskutioner gick Tre med på att avbryta abonnemanget trots bindningstid på 24 mån. Jag lovade även dem att jag aldrig någonsin kommer bli kund igen :)

Ok. Ditt svra känns lite kryptiskt. Kan du inte utveckla det lite?

Link to comment
Share on other sites

Mr Andersson

Ok. Ditt svra känns lite kryptiskt. Kan du inte utveckla det lite?

 

Jag hade enorma problem med både ofrivillig nedkoppling och långsam överföring. Jag loggade hastighet och förbindelse mha ping (finns bättre verktyg, men men) under ett dygn och skickade loggen, samt ett förklarande mail, till kundtjänst. De avbröt abonnemanget direkt (och jag skickade tillbaka modemet) och det hela var ut världen.

Link to comment
Share on other sites

Jag hade enorma problem med både ofrivillig nedkoppling och långsam överföring. Jag loggade hastighet och förbindelse mha ping (finns bättre verktyg, men men) under ett dygn och skickade loggen, samt ett förklarande mail, till kundtjänst. De avbröt abonnemanget direkt (och jag skickade tillbaka modemet) och det hela var ut världen.

Ok.tack för dina svar. Dom ska debugga skiten nu så får vi se. Supporten tjatade om att eftersom jag hade 3 segment i snitt på mottagning så borde det funka. tycker han ja!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...