Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Min dator stänger av sig.


michaelaN

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har nu ganska länge haft problem med min HP Pavilion, den stänger av sig bara sådär.

Utan att den säger något så försvinner musen och datorn stänger av sig.

Jag vet inte vad detta kan vara. Den är väldigt stor så fläkten låter mycket.

Det är inte så att den blir överhettad (ibland blir den dock väldigt varm och då kan det vara därför den stänger av sig.) utan den bara stänger av sig. Ibland (dock sällan) så kommer ett meddelande när man startat den igen, något i stil med att det var fel på något personinställningar eller dylikt. Hinner aldrig läsa klart för den försvinner efter någon sekund. Man kan välja "Starta normalt" och "Starta från senaste fungerande inställning" då.

Men som sagt så händer inte detta alltid.

Stänger datorn av sig och man sätter på den direkt efter så stänger den av sig igen.

Mamma tror att det är virus, dock har vi ett fungerande virusskydd som inte har rapporterat virus.

Vi har tidigare fått hjälp med detta av en erfaren person, vi sparade allt på en extern hårddisk och raderade sen allt på datorn, så den blev som återställd. Men sen kom det tillbaka.

 

Skulle behöva hjäp med detta.

Finns det redan en tråd om detta, vänligen länka till den och lås denna.

Tack på förhand.

Michaela

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vet du att inte någon komponent i datorn blir överhettad och att det inte är orsaken till avstängningen? Har du använt något program som visar temperaturen på olika ställen i datorn?

 

Hur gammal är datorn?

Har ni gjort något åt det damm som samlar sig i en dator med tiden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vet du att inte någon komponent i datorn blir överhettad och att det inte är orsaken till avstängningen? Har du använt något program som visar temperaturen på olika ställen i datorn?

 

Hur gammal är datorn?

Har ni gjort något åt det damm som samlar sig i en dator med tiden?

 

Självklart kan även det vara problemet. Det enda vi vet är att den alltså inte känns varm när man håller i den. Vi har inte testat något program - finns det att ladda ner/dylikt?

 

Jag vet inte exakta åldern, men skulle tippa på en tre-fyra år.

Nej, vi har inte gjort något åt dammet. Om det kan hjälpa - hur får man bort det? Ser att det sitter massa damm i fläktarna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...