Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Videokopieringsproblem


steel picker

Rekommendera Poster

steel picker

Vad är det för fel och vad gör man när datorn påstår att det finns för litet utrymme kvar på externa HD när man försöker kopiera över filmfiler (wmv, avi) från den interna HDn till externa trots att det finns massor av utrymme? Vissa filer går bra att kopiera men inte andra. Finns det någon storleksbegränsning? Den som trilskas nu är på drygt 6 GB.

 

Vidare - finns det något sätt att få en kopiering att hoppa över det som inte går att kopiera och fortsätt att kopiera resten ist f att avbryta kopieringen helt när den träffar på någon fil som inte går att kopiera?

 

DELL Dimension 9150 Pentium® 3,20 HHz 3,25 GB RAM (finns 6 GB i men den utnyttjar tydligen inte mer än 3,25) PAE

MS Windows XP home ed. version 2002 SP 3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är externa disken formaterad i FAT32 kanske? FAT stöder bara filer upp till 4 GB i storlek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

DELL Dimension 9150 Pentium® 3,20 HHz 3,25 GB RAM (finns 6 GB i men den utnyttjar tydligen inte mer än 3,25) PAE

MS Windows XP home ed. version 2002 SP 3

 

Du måste köra 64 Bit för att kunna utnyttja dina 6 GB minnen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

steel picker

Å tusan! Det måste vara förklaringen. Då måste jag bussa datafirman på burken igen för jag kan inte så'na saker själv. Eller finns det någon skriven instruktion för hur man formatera externa HD så att de klarar större filer än 4 GB? De jag har är WD på 2 TB.

 

Kanske dags för en helt ny dator, förresten - den här är rätt gammal nu. Video och stora wavefiler tar en sabla tid att bearbeta i den här.

Vad rekommenderar sakkunskapen för en återfallsmusiker med mjällbildande mycket ljud och en hel del video i minnet? Vad bör man tänka på i det läget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Formatera den i NTFS...

 

Rekommendation om ny dator? Det är svårt. Sätt en budget och titta runt vad som finns och vad du behöver...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

steel picker

Den får kosta vad den kostar för jag måste ha en dator som funkar och kan hantera och lagra stora ljud- och videofiler. Men jag ska höra vad de snubbar som brukar göra hembesök och fixa datorn ibland rekommenderar. Det är nog bäst att låta dem plocka ihop en ny dator.

 

Tack för alla svar! De är alltid värdefulla för en fåkunnig användare som jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...