Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ändra teckensnittet


Sehnsucht

Rekommendera Poster

När man vill ändra teckensnitt på sina inlägg,så byter forumet automatiskt typsnitt

så fort man byter rad.Otroligt irriterande. Hur löser man detta?

 

När man vill byta typsnittet,så dyker det upp väldigt långt ner på sidan också,

så att man måste scrolla neråt för att få upp listan med de olika typsnitten.

 

Bugg i forumet??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för webbläsare? Jag har Firefox och märker inte det som du skriver.

 

Har du aktiverat redigeraren för formaterad text på //eforum.idg.se/index.php?app=core&module=usercp ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla hur det blir om du avaktiverar den redigeraren.

nej samma tyvärr.vad kan detta bero på?

 

valen av typsnitt ploppar upp nere i kanten på skärmen och man får bläddra ner för att komma åt dem.Sedan byter det typsnitt av sig självt,när man byter rad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du inte använder redigeraren för formaterad text så syns ju taggarna som styr typsnittet, t ex [ font=Tahoma] resp. [ /font], i texten och allt man skriver mellan de två taggarna blir i den fonten så jag förstår inte hur det kan byta font för att du byter rad. Menar du att det läggs en en ny tagg när du trycker på Enter-tangenten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du inte använder redigeraren för formaterad text så syns ju taggarna som styr typsnittet, t ex [ font=Tahoma] resp. [ /font], i texten och allt man skriver mellan de två taggarna blir i den fonten så jag förstår inte hur det kan byta font för att du byter rad. Menar du att det läggs en en ny tagg när du trycker på Enter-tangenten?

Nej, när man har redigeraren igång,så byter forumet tillbaka teckensnittet till Verdana när man trycker på Enter,oavsett vad man har skrivit med innan.

 

Verstehen sie?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr, så har jag svårt att förstå ändå. :(

Vad händer med font-taggarna i rutan?

Detta har jag skrivit i en annan font och jag har tryckt flera gånger på Enter. Så här ser det ut för mig medan jag skriver:

 

[font="Arial Black"]Tyvärr, så har jag svårt att förstå ändå. 
Vad händer med font-taggarna i rutan?
Detta har jag skrivit i en annan font och jag har tryckt flera gånger på Enter. Så här ser det ut för mig medan jag skriver.[/font]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

testar

jag

med

hur det fungerar och det fungerar

uppenbarligen

som det ska

 

 

Detta i Firefox. RTF-editorn.

Men å andra sidan, bara otyg att hålla på som jag ovan :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall försöka att förklara bättre:

 

När man vill skriva ett nytt inlägg,så är Verdana inställt som standard-teckensnitt.

Om jag vill ändra,så klickar jag på pilen bredvid namnet på teckensnittet.

Men då ser man inte vilka teckensnitt man har att välja mellan,utan den rullningslistan

syns bara om man rullar ner på sidan manuellt.

 

Använder Internet Explorer 8.

 

Verstehen sie jetzt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ich versteh

och nu testar jag i IE och se

menyn hamnar fel men den byter intetypsnitt för att jag byter rad

fast den beter sig lite kul

nu har jag book antiqua

nu arial

nu book igen fast trycker på rensa typsnitt då rensas hela stycket med book antiqua post-8996-126805975627_thumb.png

nä nu bråkar den mer... skriver ett stycke med comic sans. Klickar sedan på att bifoga bild. Då raderas hela stycket med formaterad text.

Testar igen och att bifoga fil raderar helt enkelt senaste stycket om det är formaterat på något vis. Testar med färgad text, även den tas bort.

 

Verdana, oformaterad, den blir dock kvar

 

Någon som hänger med?

Gör såhär:

Starta IE8. Skriv lite text. Klicka upp menyn font och ändra font. Skriv lite text. Klicka på bifoga fil och lägg till i inlägg. Då försvinner sista stycket med formaterad text.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, den delen med att typsnitt-listan hamnar fel kan jag förstå. Det kan säkert IDG också och kan kolla om de hittar orsaken. Även om det vore bra om någon som använder Internet Explorer 8 kan berätta om det är likadant i deras dator.

 

Men det är den andra biten om att fonten skulle ändras tillbaka till Verdana när du trycker på Enter i ditt inlägg som jag har svårt med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu test med FF

Gothic text (bifogar en fil och tar bort den) texten är kvar.

 

Ett fel i IE8 med andra ord. Eller två fel i IE8.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...