Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bra ljudkort för mix/inspelning


lucasmarts

Rekommendera Poster

lucasmarts

Jag har ett X-fi Xtreme Audio och börjar verkligen tröttna på det för många funktioner inte finns i Windows 7.

 

Jag använder mig av extern mixer och mikrofon och behöver ett bra ljudkort som fungerar, inte som Creatives skumma lösningar. Finns det överkomliga alternativ som till och med en musiker kan använda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag inte säker på hur det ser ut för Xtreme Audio, som ju inte riktigt är ett äkta X-Fi, men visar bild över hur det ser ut i Console Launcer med ett Fatal1ty (förvisso under Vista men det torde ju vara samma under W7 också).

 

344dy08.jpg

 

 

 

21aftww.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lucasmarts

Nu är jag inte säker på hur det ser ut för Xtreme Audio, som ju inte riktigt är ett äkta X-Fi, men visar bild över hur det ser ut i Console Launcer med ett Fatal1ty (förvisso under Vista men det torde ju vara samma under W7 också).

 

 

------------

 

Just det... Audio creation mode... de reglagen.. de letar jag efter, men det programmet finns inte för Windows7. Finns inget sätt att ta bort echos effekterna på.. helt galet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just det... Audio creation mode... de reglagen.. de letar jag efter, men det programmet finns inte för Windows7.

Nej du verkar ha rätt – jag sökte på mitt Fatal1ty också, som ju ska föreställa höra till de lite bättre modellerna, men fann ingen Console Launcher för Windows 7..? :blink:

 

Använder inte W7 själv då jag inte har upplevt nåt behov av att uppgradera från Vista SP2 (inkl DX11).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
lucasmarts

Nej du verkar ha rätt – jag sökte på mitt Fatal1ty också, som ju ska föreställa höra till de lite bättre modellerna, men fann ingen Console Launcher för Windows 7..? :blink:

 

Använder inte W7 själv då jag inte har upplevt nåt behov av att uppgradera från Vista SP2 (inkl DX11).

 

Det måste ju finnas något sätt att få bort echo ljudet, det är helt omöjligt att spela in musik/ljud med eko man ej kan ta bort. Bör jag kanske köpa nytt ljudkort? något förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...